1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej o wiośnie:
Wracają ptaki z daleka i kwiatki kiełkują w koło.
Nadchodzi pora radosna, bo właśnie zaczyna się….. (wiosna)
2. Słuchanie wiersza Zwiastuny wiosny” Olgi Adamowicz
Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.
Czyżby się wiosna do nas zbliżała?
Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.
Po czym więc dzieci wiosnę poznają?
Po listeczkach zielonych, które wyrastają?
Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?
A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,
zielenią się łąki, zielenią się drzewa.
Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.
I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.
Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.
Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.
3. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu:
• Jak miała na imię dziewczynka, która występowała w wierszu?
• Jak pora roku się zaczyna?
• Po czym poznajemy, że już do nas przyszła?
• W jakim kolorze Pani wiosna ma sukienkę?
4. Ćwiczenia grafomotoryczne „Wiosna”
Rodzic siada za plecami dziecka. Kreśli palcem na jego plecach oznaki wiosny: słońce, chmurkę, deszczyk, drzewko itp. Zadaniem dziecka jest zgadnąć co rodzic mu narysował. Następuje zamiana miejsc i teraz dziecko rysuje to samo na plecach rodzica, a rodzic zgaduje.
5. Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała – „Kwiaty rosną na wiosnę”.
Dzieci i rodzice siedzą skuleni na podłodze, na piętach. Powoli zaczynają się prostować. Ręce wzniesione ku górze. Następnie kwiatki zasypiają. Zabawa może być prowadzona przy dowolnej spokojnej muzyce np. klasycznej.
Życzymy miłej zabawy.