Temat Wiosna budzi zwierzęta.
1. Ćwiczenia słuchowe –Co to za dźwięki?
- dziecko odwraca się i rozpoznaje dźwięki
- przelewanie wody
- brzęczące klucze
- rwanie papieru
- budzik
2. Propozycja inscenizacji wiersza (można wykorzystać pluszaki, zrobić pacynki lub przeczytać tekst)
Wiosna obudziła misia
Motyl mu na nosie przysiadł.
Wstań niedźwiadku – podaj łapkę.
Zdejmij futro , szal i czapkę.
Aaaaaa- miś ziewnął, wyszedł z jamy.
Cześć motylku nakrapiany
Obudziłeś już borsuk?
Bo już wiosna do drzwi puka.
Borsuk wąchał kwiat sasanki
I z krokusów robił wianki
Zaraz włożę je na głowę
Pięknej pani borsukowej.
Obudziły się świstaki
Przyleciały śliczne ptaki
Boćki , gęsii kukułki
Fruń skowronku po jaskółki.
Kwitną bazie i pierwiosnki.
Chcemy słonka. Chcemy wiosny.
Wtem zaspany jeż nadchodz
Gdzie jest zima? O co chodzi?
3. Rozmowa z dzieckiem na temat utworu.
4. Dzieci wymieniają nazwy zwierząt oraz roślin /sprawdzimy
w ten sposób czy dziecko uważnie słucha/Mogą również odgrywać scenki
5. Zapoznanie ze stadiami rozwoju motyla (zał nr 1)
6. Słuchanie ciekawostek o motylu cytrynku
Motyl żyje kilka miesięcy. Samiczka składa jajeczka i na początku lipca ,kiedy są wakacje pojawiają się młode motyle. Nie lubią one upałów, więc w środku lata zapadają w drzemkę. Wcześniej jednak nabierają sił pijąc nektar z kwiatów.