Temat dnia: Pierwsze kolory wiosny – 27.03.2020r. Cele : • rozwijanie sprawności manualnej, zwrócenie uwagi na posługiwanie się pędzlem podczas malowania • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wiosny • utrwalanie nazw kolorów Formy aktywności dziecięcej: • plastyczna, językowa ,muzyczna, przyrodnicza, Przebieg spotkania: 1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście Wy - Raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – dzisiaj dalej będziemy bawić się z nową porą roku jaką jest… pamiętacie? WIOSNA. Teraz może wszyscy: ty, twoja mama, tata, babcia, siostra, brat ,dziadek, możecie wstać. Niech ktoś z dorosłych włączy naszą piosenkę „Maszeruje wiosna” i pomaszerujmy razem. Strona do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw .Wiosna w naszej piosence pięknie maszerowała, a teraz… 2. Rozmowa na temat pierwszych kolorów wiosny: A teraz ty z rodzicem podejdź do okna i zobacz jakiego koloru jest trawa, niebo, może widzisz jakieś wiosenne kwiaty, drzewa, ptaki? Jak masz ogródek przed domkiem to zobacz, co się w nim zmieniło. Jakiego koloru jest najwięcej w ogródku i co jest w tym kolorze? A jeżeli widok z okna nic Ci nie mówi, nie masz ogródka, to popatrz na obrazek i porozmawiaj z rodziną co dzieje się na obrazku?, jakie tam widać oznaki wiosny, jakich są kolorów? – Drogi rodzicu skorzystaj z załącznika nr 1. „ Pierwsze kolory wiosny” 3. Zabawa: Szukamy kolorów w domu – A teraz poszukajcie różnych kolorów w swoim mieszkaniu. Jak to zrobić? Jeszcze raz włączcie naszą piosenkę i pomaszerujcie przy niej, możecie też razem śpiewać, a na przerwę ( ktoś z dorosłych robi pauzę), zatrzymajcie się i poszukajcie koloru – jakiego? Może powie twoja mama nazwę koloru albo tata, a może Ty. Zabawę powtórzcie tyle razy, ile chcecie. Pamiętajcie , że po każdej przerwie w piosence, trzeba podać nazwę innego koloru. 4. Zabawa plastyczna: Malujemy pierwsze kolory wiosny - podaję 2 propozycje tej zabawy: Pierwsza propozycja: możesz przygotować: kartki, farby, pędzel, pojemnik z wodą. Zaproś kogoś z rodziny i pomalujcie pierwsze kolory wiosny. Zwróć uwagę rodzicu, jak dziecko trzyma pędzel, jak się nim posługuje. Druga propozycja: a może namalujecie obrazek z zapachem wiosny? Przepis na obrazek z zapachem wiosny Drogi Rodzicu przesyłam w załączniku nr 2. – Przepis na obrazki z zapachem wiosny. Przeczytaj przepis swojemu dziecku, porozmawiaj, w jaki sposób chciałby wykonać pracę. Wybór należy do Was. 5. Życzę Wam miłej zabawy! Jeżeli chcecie, pochwalcie się swoimi pięknymi i może pachnącymi pracami na naszym grupowym facebooku Będzie nam bardzo miło 6. Zakończenie – po skończonej zabawie wszyscy malarze sprzątają po sobie miejsce zabawy: chowają farby, myją pędzle.