Scenariusz działań edukacyjnych
1. Słuchanie wiersza „ Wiosna”
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
Tam…to chyba czary-
Wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
Świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
Radośnie śpiewają,
Motyle fruwają,
Świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
Wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
I te twoje czary,
To świat byłby pewnie
I smutny, i szary.
2. Rozmowa na temat treści wiersza:
- Jaką sukienkę ma wiosna z wiersza?
- Co to znaczy stąpać?( wyjaśniamy, jeśli dziecko nie rozumie znaczenia tego słowa)
- Co zostawiała wiosna w miejscu, gdzie chodziła?
- Kogo było słychać wśród zieleni?
- O jakich jeszcze zwierzętach jest mowa w wierszu?
- Jak wyglądałby świat, gdyby nie było wiosny?
3. Obserwacja przez okno otoczenia, zwrócenie uwagi na drzewa, krzewy- jakie zmiany w
ich wyglądzie zauważają dzieci. Porównujemy z opisem w wierszu.
4.Nauka na pamięć wiersza ( 3 latki tylko osłuchują się, 4-latki wybrany fragment,
5-latki- cały wiersz, ale nie od razu , można fragmentami i przez kolejne dni utrwalać)
5. „ Czerwony jak…”- zabawa twórcza
Podajemy nazwę koloru, a dziecko- przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem.
6. Malujemy wiosennymi kolorami- dzieci młodsze malują farbami plakatowymi dowolny
obrazek.
7. „ Tulipany”- praca plastyczna dla dzieci 5 letnich
Przygotować należy widelec i farby plakatowe. Zadaniem dziecka jest zanurzanie
widelca w farbie plakatowej i odbijanie na kartce – to będzie kwiat tulipana. Na końcu
zanurzają w zielonej farbie bok widelca i również odbijają go na kartce- to będą
łodygi i liście.

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Załącznik nr 1 JPG 257.64 KB Małgorzata Podgórska
Załącznik nr 2 jpg 736.47 KB Małgorzata Podgórska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
sobota, 28 marzec 2020 18:49 Małgorzata Podgórska