Scenariusz - zabawy i zajęcia do wyboru na 31.03.2020r Temat tygodnia : Wiosenne powroty Temat dnia : Żabki i bocian 1.Wyszukaj obrazki przedstawiające bociana wśród obrazków zwierząt; Załącznik nr 1. 2.Zabawa ortofoniczna „Bocianie klekotanie”. Gdy mama lub tata podniesie rękę , dziecko głośno naśladuje klekotanie bociana. Gdy ją opuści- cichutko klekoczą. 3.Zabawa ruchowa,, Gra w zielone”. –tekst popularny. Przygotujcie różne przedmioty w kolorze zielonym i rozłóżcie je w różnych miejscach mieszkania .Mama pyta: Grasz w zielone ?. Dziecko odpowiada: Gram! Mama: Masz zielone ? Dziecko : Mam! Wówczas dziecko musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym. Zabawę można powtarzać kilka razy. 4.Osłuchanie z piosenką „ Zielona wiosna” YouTube (sł. i muz. D. i K. Jagiełło). 5.Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. -jak szeptały żaby? -jak klekotał bociek? -jakie odgłosy wydawał wróbelek? -kto jest już wśród nas? Jaka według was jest wiosna? 6.Opowiedz , jakie widzisz różnice (np. upierzenia) i podobieństwa w wyglądzie ptaków( np. długi dziób) między bocianem białym a bocianem czarnym? Załącznik nr. 2. Informacja o bocianach. Bociany , tak naprawdę, nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm. Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby i gryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab w odpowiedniej ilości, zmieniły swoje upodobania i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionymi zwierzętami. 7. Karta pracy – załącznik nr. 3 Opowiedz o tym , co robią ptaki wiosną ( na podstawie obrazków) oraz dokończ rysować ptaki według wzoru. 8.Pokoloruj rysunek bociana i żaby (kredkami) , pamiętając o odpowiedniej kolorystyce i staranności. 9. Wykorzystując nagranie piosenki ,, Zielona wiosna” poruszajcie się , zatańczcie jak chcecie. Miłej zabawy !!!