01.04.2020 (Prima Aprilis)
Temat dnia: Wiosenne kwiaty
1.Zabawa ćwicząca spostrzeganie „Ence-pence”
Rodzic ma ukryty mały przedmiot w dłoni (np. guzik). Chowa ręce do tyłu. Mówi do dziecka: „Ence- pence, w której ręce?” Pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi zmieniają się rolami, a jeśli nie- zgaduje ponownie.
- Zabawa „Guzik z pętelką”
Dziecko układa z guzików słońce, kwiatek, itd. Może policzyć, ile guzików jest w ułożonych wzorach.
- Zabawa „Ene, due, rabe”
Rodzic wylicza za pomocą rymowanki: „Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba- Tadeusza. W brzuchu mu się rusza”. Mówiąc na przemian wskazuje raz na siebie, raz na dziecko. Wskazana osoba na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną a druga osoba zgaduje, co to za dźwięk. Przykładowe dźwięki: kum, kum- żaba, kle, kle- bocian, kapu- kap- wiosenny deszcz, ćwir- ćwir- wróbel, ku-ku- kukułka, fiju- fiju- skowronek, szszsz- wietrzyk, itp.
- Zabawa słowami „Dokończ słowo”
Rodzic mówi pierwszą sylabę słowa a dziecko dopowiada następne sylaby. Słowa związane są z wiosną, np. wiosna, krokus, tulipan, fiołek, cebulica, hiacynt, forsycja, słońce, bocian, skowronek, żaba, itd.
- Zabawa ruchowa „Słońce- deszcz”
Na hasło podane przez rodzica „Słońce świeci” dziecko chodzi, podskakuje, biega. Na hasło „Deszcz pada” staje przy ścianie. Można powtórzyć kilka razy.
- Rysowanie obrazka przedstawiającego wiosnę i kwiatki (kredkami ołówkowymi, świecowymi)