01.04.2020 r.
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Malowane wiosenne kwiaty
GRUPA BIEDRONKI
- Zabawa rozpoczynająca zajęcia – „Ene, due, rabe”.
Siadamy z dzieckiem na dywanie. Rodzic mówi rymowankę:
Ene, due, rabe, połknął bocian żabę.
Żaba…. ( wypowiadamy imię dziecka).
W brzuchu mu się rusza.
Dziecko na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a rodzic odgaduję np. kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu, kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróbel, ku,ku – kukułka, szzzzz – wietrzyk itp.
- Eksperyment plastyczny : „jak powstają kolory wiosny”.
Potrzebne nam będą farby w trzech kolorach: żółty, czerwony, niebieski. Bawimy się mieszając po dwie barwy i obserwujemy jaki kolor nam powstanie i co nim możemy pokolorować.
- Wykonanie karty pracy z krokusami.
Załącznik nr 1
Rysujemy po śladzie, a potem możemy krokusy pomalować farbkami, którymi wcześniej się bawiliśmy.
- Zabawa ruchowa „Ptaki do gniazd”.
Dziecko i rodzic układają na podłodze z szalika koła, które będzie gniazdem. Do tej zabawy możemy wykorzystać grzechotki, które robiliśmy wcześniej z butelek i nasion. Gdy rodzic gra na grzechotce ptaszek fruwa, gdy muzyka ucichnie ptaszek chowa się do gniazdka. Zabawę powtarzamy, zamieniamy się rolami i bawimy się dalej.
- Wykonanie karty pracy z jaskółkami.
Załącznik nr2
- Zabawa ruchowa „ Wiosenna powódź”.
Podczas nagrania odgłosów wody dziecko z rodzicem spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze szare gazety (kałuże). Gdy nagranie milknie i rodzic wypowie hasło: powódź, siadamy szybko na krzesełku unosząc wysoko nogi. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Życzymy przyjemnej zabawy.