Czwartek 02.04.2020

 

Temat dnia: Ptasie trele

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Przeczenia”

Dziecko dopowiada przeczenia do podanych przez rodzica słów: nieszybki (wolny), nieciepły (zimny), niemały (duży), niestary (młody), nie mokry (suchy), niewesoły (smutny), niedaleki (bliski), niebiedny (bogaty), niedługi (krótki), itp.

  1. Ćwiczenie rozwijające kreatywność „Dokończ zdanie”

Dziecko a potem rodzic kończy zdanie „Gdybym umiał latać, to …”.

  1. Ćwiczenie ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej „Ptasie trele”

Rodzic czyta wiersz a dziecko słucha:

Znów nastała wiosna!                                                                                                                                            Ptaki nadlatują.                                                                                                                                                            A co będą robić?                                                                                                                                                   Gniazda pobudują.                                                                                                                                             

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!                                                                                                                                             Jakie piękne dni!                                                                                                                                                                  

Na drzewach wysoko                                                                                                                                              albo w trawie – nisko.                                                                                                                                                        Tak by do swych piskląt                                                                                                                                     zawsze miały blisko.                                                                                                                                                     

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!                                                                                                                                               Jakie piękne dni!                                                                                                                                                         

Gdy skończą budować,                                                                                                                                        jajeczka w nich złożą.                                                                                                                                                 By było im ciepło,                                                                                                                                                       na nich się położą.                                                                                                                                              

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!                                                                                                                                                       Jakie piękne dni!                                                                                                                                                 

Wykluły się wreszcie                                                                                                                                                        z jajeczek pisklęta                                                                                                                                                        i każdy maluszek                                                                                                                                                         te trele pamięta!                                                                                                                                                     

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!                                                                                                                                                     Jakie piękne dni!

Rodzic pyta dziecko: „Czym zajmowały się ptaki?”. Ponownie czyta wiersz, a dziecko powtarza fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!  

  1. Improwizacja ruchowa do wiersza

Rodzic jeszcze raz czyta wiersz, a dziecko pokazuje ruchem jego treść: przylot ptaków, budowanie gniazd, wysiadywanie jajek.

  1. Ćwiczenie słuchu fonematycznego

Rodzic mówi słowa, a dziecko ma klasnąć, gdy usłyszy głoskę „f” na początku. Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, flet, pędzel, woda, flaga, nurek, fasola, bocian, folia, baton, frotka, wrona, kufer, fusy, itd.

  1. Zabawa „Raz, dwa, trzy, bocian patrzy”

Rodzic jest odwrócony tyłem do dziecka. W tym czasie dziecko skacze po pokoju w przysiadzie jak żabka. Rodzic mówi: „Raz, dwa, trzy, bocian patrzy” i odwraca się a dziecko zastyga w bezruchu. Jeśli się poruszy, to dziecko przejmuje rolę bociana, a rodzic żabki.

  1. Karta pracy nr 48 i 49, cz. 4. (5-latki)

 

 

 

             

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.29 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 01 kwiecień 2020 18:53 Justyna Krzyżanowska