03.04.2020 r.   

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty

Temat dnia: Kto do nas wraca na wiosnę?

GRUPA BIEDRONKI

  1. Zabawa – „Ene, due, rabe”.

Siadamy z dzieckiem na dywanie. Rodzic mówi rymowankę:

Ene, due, rabe, połknął bocian żabę.

Żaba…. ( wypowiadamy imię dziecka).

W brzuchu mu się rusza.

Dziecko na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a rodzic odgaduję np. kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu, kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróbel, ku,ku – kukułka, szzzzz – wietrzyk itp.

  1. Słuchanie wiersz B.Szelągowskiej „Wiosenne powroty”.

Obrazki ptaków z wcześniejszego scenariusza do pokazania dzieciom.

 

Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.

Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.

Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.

A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.

Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza.
  • Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
  • Gdzie znajduje się dom bociana?
  • Jak myślicie, co to są mokradła?
  • Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
  • Co robi z jajkami kukułka?
  • Jak się nazywają dzieci ptaków?
  1. Zabawa ruchowa „Ptaki do gniazd”.

Dziecko i rodzic układają na podłodze z szalika koła, które będzie gniazdem. Do tej zabawy możemy wykorzystać grzechotki, które robiliśmy wcześniej z butelek i nasion. Gdy rodzic gra na grzechotce ptaszek fruwa, gdy muzyka ucichnie ptaszek chowa się do gniazdka. Zabawę powtarzamy, zamieniamy się rolami i bawimy się dalej.

  1. Zabawa matematyczna „żabki w stawie”

Załącznik n 1

Wycinamy wodę i żabki z załącznika. Rodzic prosi dziecko, aby umieściło w wodzie(stawie) 2 żabki. Doskoczy do nich jeszcze 1 żabka. Pytamy : ile żabek jest teraz? Rodzic może modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych obrazków żab. Dziecko przelicza i mówi wynik.

  1. Zabawa ruchowa „ Wiosenna powódź”.

Podczas nagrania odgłosów wody dziecko z rodzicem spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze szare gazety (kałuże). Gdy nagranie milknie i rodzic wypowie hasło: powódź, siadamy szybko na krzesełku unosząc wysoko nogi. Zabawę powtarzamy kilka  razy.

  1. Wykonanie z plasteliny wybranego ptaka powracającego do nas na wiosnę.

Życzymy przyjemnej zabawy.

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 docx 64.09 KB Justyna Krzyżanowska
karta 1 jpeg 18.89 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
czwartek, 02 kwiecień 2020 18:02 Justyna Krzyżanowska