Drukuj

Temat dnia: „Wielkanoc”

Witajcie starszaki, jak się macie? Serdecznie Was pozdrawiamy i do wspólnych zabaw z rodzicem zapraszamy.

Propozycje do pracy z dzieckiem.

  1. Słuchanie wiersza „Wielkanoc”

Wielkanoc! Wielkanoc! wielka radość w sercu,

Gdy stąpasz po świecie, kwitnącym kobiercu.

Na stole pisanki pięknie malowane,

Wśród zieleni trawy cukrowy baranek.

Bazie w wazoniku, ciasta i wędliny,

Wielkanoc i wielkie spotkanie rodziny.

- jaki jest najważniejszy symbol świąt wielkanocnych?

- co symbolizuje jajko?(życie, radość, zmartwychwstanie Jezusa)

- jak były barwione jajka w dawnych czasach?( na jeden kolor, bez zdobień)

- czego używano jako barwników?( łupin cebuli, soku z buraków, pędów zbóż)

- na czym polegały zabawy jajkami: w bitki, w turlanie?

  1. Odkrywanie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2,s. 58-61

- W jaki sposób Olek ozdobił jajka?

- Czego do tego użył?

Dziecko dzieli słowo farby na sylaby i na głoski. Liczy sylaby i głoski w tym słowie. Podaje inne słowa rozpoczynające się głoską f ( futro, flaga, fasola),  i w środku (agrafka, alfabet, wafle…)

Dzieci układają tyle kartoników, ile sylab słyszą w słowie farby– rozsuwają kartoniki i mówią głośno sylaby. Następnie układają tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie farby, wymawiają głoski głośno, dotykając kartoników.

Kolega Ady ma na imię Franek.

Dzieci układają tyle kartoników, ile sylab słyszą w słowie Franek-

rozsuwają kartoniki i mówią głośno sylaby. Następnie układają tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie Franek, wymawiają głoski głośno, dotykając kartoników.

Dzieci wypowiadają głoskę f: długo:fffyyyy… i krótko: f,f,f,f…

Określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską. Pod schematami słów: farby, Franek, zaznaczają miejsca głoski „f” niebieskimi kartonikami, bo głoska „f” jest spółgłoską. Oznaczają inne spółgłoski i samogłoski.

  1. pokazuje literę f: małą i wielką ( można też pokazać w książce s. 58)

Dziecko określa jej wygląd, potem umieszcza litery w odpowiednich miejscach pod modelami słów: farby, Franek. Dziecko przypomina, kiedy używamy wielkiej litery.

  1. 58-61

( nazywanie zdjęć, rysowanie pod zdjęciami modeli nazw, zaznaczanie na niebiesko liter f, F, czytanie sylab, tekstu, czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab, łączenie liter z lukami w wyrazach, odczytanie powstałych wyrazów, wodzenie palcem po literze f – małej i wielkiej, pisanej, pisanie liter po śladzie i samodzielnie. (załącznik)

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
malowanie pisanek jpg 34.53 KB Małgorzata Podgórska
pisanki jpg 202.18 KB Małgorzata Podgórska
wprowadzenie litery f jpg 46.31 KB Małgorzata Podgórska
wprowadzenie litery f (2) jpg 24.77 KB Małgorzata Podgórska
wprowadzenie litery f (3) jpg 30.45 KB Małgorzata Podgórska
wprowadzenie litery f (4) jpg 56.90 KB Małgorzata Podgórska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. poniedziałek, 06 kwiecień 2020 06:11 Małgorzata Podgórska
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 06 kwiecień 2020 06:13 Małgorzata Podgórska
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 06 kwiecień 2020 06:17 Małgorzata Podgórska
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 06 kwiecień 2020 06:18 Małgorzata Podgórska