Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 07.04.20

  1. „ Jakie są jajka?”- rozmowa z wykorzystaniem obrazów ( załącznik1)

Po obejrzeniu ilustracji rodzic rozbija jajko na talerzyku. Dziecko obserwuje. Rodzic wskazuje i nazywa: to jest żółtko, to jest białko. Można zadać dziecku pytanie: - Jak myślisz jakie zwierzę może wykluć się z jajka? ( z tego konkretnego jajka, które demonstrujemy dziecku- kurczątko; z innych jajek: gąsiątko, wróbel, kruk, dzięcioł, jaszczurka, żmija….).

  1. „ Co słyszysz?”- ćwiczenia słuchowe
  2. Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek oraz ich kolory- zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o czym jest mowa
  • 3-4 latki: podzielone na sylaby (np.: pi- san- ki, żół- ty); pi- san- ka, nie- bies- ki….)
  • 5- latki: podzielone na głoski ( p-i-s-a-n-k-a, r-ó-ż-o-w-y; k-r-a-sz-a-n-k-a, cz-e-r-w-o-n-y….)
  1. Rozmowa o różnicach między pisankami a kraszankami

- Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polega na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

- Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek

  1. Słuchanie piosenki „ Znaki Wielkanocy”, wyjaśnienie niezrozumiałych słów

link: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U         

         - O jakich znakach Wielkanocy jest mowa w tej piosence?

         - Czym ozdobione były mazurki?  

         - Co było w koszykach?

         - Skąd były bazie?

         - Z czego zrobione były palemki?

         - Co to jest śmigus- dyngus?

  1. Nauka refrenu piosenki- fragmentami, akompaniament muzyczny do piosenki( na dowolnym instrumencie jeśli taki jest w domu, jeśli nie na grzechotkach samodzielnie wykonanych( przypominam, że wcześniej proponowałam wykonanie takich grzechotek- zamieściłam w  propozycji działań dla dzieci dwa tygodnie temu).
  2. Swobodne improwizacje ruchowe przy piosence.
  3. Zakładamy hodowlę rzeżuchy- zajęcie przyrodnicze

        Przygotować należy: spodek, watę, nasiona rzeżuchy, wodę

      - Przypomnienie, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć.

      - Działania dziecka: układa watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa, umieszcza na

        parapecie okna.

       - Przypominamy dziecku o regularnym podlewaniu i obserwowaniu rośliny. Mówimy

         dziecku o związku rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.

 

   

   

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 gif 49.95 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 GIF 27.31 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpg 284.50 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 06 kwiecień 2020 19:48 Justyna Krzyżanowska
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 06 kwiecień 2020 19:55 Justyna Krzyżanowska