Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 08.04.20

  1. „ Zamykamy drzwi”- zabawa na dzień dobry

                                                            Dzieci:

Zamykamy drzwi,                                mają opuszczone ręce,

Otwieramy drzwi                                 podnoszą ręce,

Zajączki, owieczki, kurczaczki…       pokazują na palcach, liczą

Przechodzą przez drzwi                      ruszają wszystkimi paluszkami

Przebiegniemy wzdłuż szeregu,          naśladują wymienione zwierzęta,

Do widzenia wam.                                machają dłonią w geście żegnania 

  1. Nauka I zwrotki piosenki „ Znaki Wielkanocy”- link podany wcześniej
  2. „ Gdzie jest pisanka?”- zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni

Rodzic chowa pisankę w dowolnym miejscu pokoju. Dziecko w tym czasie jest w innym pomieszczeniu. Ma za zadanie znaleźć ją na podstawie wskazówek ( jak w zabawie: ciepło, zimno, gorąco ). Po znalezieniu pisanki dziecko określa miejsce jej ukrycia ( np.: pisanka była pod łóżkiem, na krześle, między lalką a misiem, itd.)

  1. „ Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?” –rozmowa na podstawie obrazka ( załącznik 1)
  2. „ Zwierzęta z wielkanocnego koszyka”- zabawa ortofoniczna

Jeśli mamy to przygotowujemy: koszyczek, cukrowego baranka, kurczaczka, koguta lub pisankę z obrazkiem koguta

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic wyjmując z koszyka:

- kurczątko: pi,pi,pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami,

- baranek: beee,beee,beee – czworakuje,

- kogut: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk

  1. Układanie szeregów z wielkanocnych elementów od najmniejszego do największego obrazka i odwrotnie ( załącznik 3,4)

Rozcinamy wszystkie obrazki, rozkładamy je ( mają być pomieszane). Dziecko ma za zadanie ułożyć je w gromadki ( osobno kurczątka, zajączki, tulipany…)

Prosimy wtedy, by dziecko wyszukało np. najmniejszego tulipana i ułożyło w szeregu pozostałe obrazki tego rodzaju do największego tulipana, itd.)

  1. „ Kurki trzy”- zabawa

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu , w środku druga,

Trzecia z tyłu oczkiem mruga.

I tak sobie kurki trzy

Raz, dwa, raz, dwa w pole szły

- Jeśli pamiętają rodzice melodię to śpiewają jeśli nie to recytują.

- Recytować  lub śpiewać można fragmentami, zmieniając głos, mówiąc ciszej, głośniej ( bawimy się tym tekstem tak jak nam wyobraźnia podpowie).

- Gdy dziecko opanuje tekst może nastąpić zmiana ról i to rodzic będzie powtarzał za dzieckiem – udajmy trochę, że coś nam nie wychodzi- damy do zrozumienia, że my nie jesteśmy nieomylni, też popełniamy błędy, też mamy trudności.

Drodzy Rodzice: Wprowadźmy trochę humoru, a gwarantuję, że będziecie świetnie bawić się ze swoim dzieckiem.

  1. Zestaw zabaw ruchowych dla 4-5 latków (i chętnych 3-latków)

- „ Pisanki”- zabawa ruchowa z elementem marszu

( wcześniej wykonujemy kilka kolorowych jajek: 1 czerwone, 1 żółte, 1 zielone;  mogą mieć jakieś elementy ozdobne lub być wielobarwne( to dla utrudnienia dla dzieci starszych); rozcinamy je na połowę. Część połówek rozkładamy na dywanie w różnych miejscach. Drugą część na stoliku, odwrócone- dziecko losuje 1 połówkę. Maszeruje z nią po pokoju, na hasło rodzica: poszukaj drugiej połowy- odnajduje łącząc je ze sobą. Zabawa trwa do momentu złożenia wszystkich połówek.

- „ Zajączki”- zabawa ruchowa z elementem skoku

Kładziemy sznurek lub skakankę na podłodze, dziecko wzdłuż skakanki. Na sygnał: hop dziecko wykonuje skok obunóż. Można zaznaczać, jak daleko dziecko skoczyło, by porównać kolejne skoki ( dzieci 5-letnie:  dla urozmaicenia można posłużyć się miarą i mierzyć skoki używając pojęcia miary)

 

  Załącznik1       

 

Załacznik 3 i 4

 

 

Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 08.04.20

  1. „ Zamykamy drzwi”- zabawa na dzień dobry

                                                            Dzieci:

Zamykamy drzwi,                                mają opuszczone ręce,

Otwieramy drzwi                                 podnoszą ręce,

Zajączki, owieczki, kurczaczki…       pokazują na palcach, liczą

Przechodzą przez drzwi                      ruszają wszystkimi paluszkami

Przebiegniemy wzdłuż szeregu,          naśladują wymienione zwierzęta,

Do widzenia wam.                                machają dłonią w geście żegnania 

  1. Nauka I zwrotki piosenki „ Znaki Wielkanocy”- link podany wcześniej
  2. „ Gdzie jest pisanka?”- zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni

Rodzic chowa pisankę w dowolnym miejscu pokoju. Dziecko w tym czasie jest w innym pomieszczeniu. Ma za zadanie znaleźć ją na podstawie wskazówek ( jak w zabawie: ciepło, zimno, gorąco ). Po znalezieniu pisanki dziecko określa miejsce jej ukrycia ( np.: pisanka była pod łóżkiem, na krześle, między lalką a misiem, itd.)

  1. „ Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?” –rozmowa na podstawie obrazka ( załącznik 1)
  2. „ Zwierzęta z wielkanocnego koszyka”- zabawa ortofoniczna

Jeśli mamy to przygotowujemy: koszyczek, cukrowego baranka, kurczaczka, koguta lub pisankę z obrazkiem koguta

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic wyjmując z koszyka:

- kurczątko: pi,pi,pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami,

- baranek: beee,beee,beee – czworakuje,

- kogut: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk

  1. Układanie szeregów z wielkanocnych elementów od najmniejszego do największego obrazka i odwrotnie ( załącznik 3,4)

Rozcinamy wszystkie obrazki, rozkładamy je ( mają być pomieszane). Dziecko ma za zadanie ułożyć je w gromadki ( osobno kurczątka, zajączki, tulipany…)

Prosimy wtedy, by dziecko wyszukało np. najmniejszego tulipana i ułożyło w szeregu pozostałe obrazki tego rodzaju do największego tulipana, itd.)

  1. „ Kurki trzy”- zabawa

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu , w środku druga,

Trzecia z tyłu oczkiem mruga.

I tak sobie kurki trzy

Raz, dwa, raz, dwa w pole szły

- Jeśli pamiętają rodzice melodię to śpiewają jeśli nie to recytują.

- Recytować  lub śpiewać można fragmentami, zmieniając głos, mówiąc ciszej, głośniej ( bawimy się tym tekstem tak jak nam wyobraźnia podpowie).

- Gdy dziecko opanuje tekst może nastąpić zmiana ról i to rodzic będzie powtarzał za dzieckiem – udajmy trochę, że coś nam nie wychodzi- damy do zrozumienia, że my nie jesteśmy nieomylni, też popełniamy błędy, też mamy trudności.

Drodzy Rodzice: Wprowadźmy trochę humoru, a gwarantuję, że będziecie świetnie bawić się ze swoim dzieckiem.

  1. Zestaw zabaw ruchowych dla 4-5 latków (i chętnych 3-latków)

- „ Pisanki”- zabawa ruchowa z elementem marszu

( wcześniej wykonujemy kilka kolorowych jajek: 1 czerwone, 1 żółte, 1 zielone;  mogą mieć jakieś elementy ozdobne lub być wielobarwne( to dla utrudnienia dla dzieci starszych); rozcinamy je na połowę. Część połówek rozkładamy na dywanie w różnych miejscach. Drugą część na stoliku, odwrócone- dziecko losuje 1 połówkę. Maszeruje z nią po pokoju, na hasło rodzica: poszukaj drugiej połowy- odnajduje łącząc je ze sobą. Zabawa trwa do momentu złożenia wszystkich połówek.

- „ Zajączki”- zabawa ruchowa z elementem skoku

Kładziemy sznurek lub skakankę na podłodze, dziecko wzdłuż skakanki. Na sygnał: hop dziecko wykonuje skok obunóż. Można zaznaczać, jak daleko dziecko skoczyło, by porównać kolejne skoki ( dzieci 5-letnie:  dla urozmaicenia można posłużyć się miarą i mierzyć skoki używając pojęcia miary)

 

  Załącznik1       

 

Załacznik 3 i 4

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 284.50 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 284.50 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 07 kwiecień 2020 15:06 Justyna Krzyżanowska