Temat dnia: Wielkanocne motywy – 09.04.2020            

Cele :

  • usprawnianie narządów mowy – język, wargi, żuchwa
  • rozwijanie umiejętności liczenia oraz posługiwania się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni
  • zachęcanie do poznawania, eksperymentowania

Formy aktywności dziecięcej:

  • językowa , matematyczna przyrodnicza, badawcza

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście Wy - Raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – Uwaga, mam dla was zagadkę. Co to jest ?- W cebulowych łupinach lub w farbach kąpane,

w prześliczne desenie ręcznie malowane . To są jajka.

  1. Ćwiczenia logopedyczne – i my teraz będziemy bawić się jajkami. Pomoże nam w tej zabawie język ,wargi i żuchwa. Zaczynamy J - rodzic pokazuje pierwszy, potem ty: pierwsza zabawa nosi tytuł „ Jajko” – otwieramy i zamykamy wargi układając je, tak aby były zaokrąglone, jak jajko. Druga zabawa to „Gorące jajko”- nabieramy powietrze nosem, a wypuszczamy ustami naśladując dmuchanie na jajka. Następnie  - „Liczymy jajka w koszyku” – dotykamy czubkiem języka do każdego zęba, najpierw na górze, potem na dole.
  2. Zabawa rodzinna – Rodzice chowają, dzieci szukają – teraz potrzebujemy do zabawy pomalowane jajko, czyli jest nam potrzebna pisanka. Może wybierzcie jedną ze swojego wielkanocnego koszyczka. Najpierw rodzice chowają pisankę w pokoju, a ty w tym czasie wychodzisz z pokoju. Na hasło : zapraszamy do pokoju, poszukaj pisanki - na podstawie wskazówek z użyciem słów: ciepło, zimno, gorąco poszukaj schowanej pisanki - idziesz zgodnie ze wskazówkami rodziców: ciepło -  zbliżasz się do jajka, zimno – oddalasz się, gdy jesteś już bardzo blisko  - rodzice mówią gorąco! Po odnalezieniu pisanki dziecko określa miejsce jej ukrycia. Możemy powtórzyć zabawę kilka razy 3 - 4 razy, zamieniając się rolami J
  3. Zabawa matematyczna z wykorzystaniem karty pracy nr 1- na karcie narysowane są jajka z różnymi wzorkami. Najpierw policz wszystkie jajka, a potem weź kredkę do ręki i połącz w pary takie same pisanki.
  4. W dalszej części dnia możesz przypomnieć sobie naszą rymowankę świąteczną:

Na stole świątecznym kurczątka, baranki.

Na białym obrusie są nasze pisanki

- możesz również przygotować wspólnie z rodzicami eksperyment „Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?” Do eksperymentu potrzebne są 2 jajka – 1 świeże, 1 stare, 2 szklanki i woda. Do każdej szklanki wlewamy wodę (po pół szklanki).

Dzieci wkładają do szklanek przygotowane jajka .Co się z nimi dzieje? Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno szklanki, a to, które jest stare  unosi się do góry.

- możesz też wspólnie z rodzicami sprawdzić, z czego składa się jajko. Do zabawy potrzebne będzie: 1 jajko ugotowane na twardo, 1 jajko surowe . Dziecko próbuje samo obrać jajko ugotowane ze skorupki, rodzić pomaga wyjąć żółtko w całości i omawiamy wspólnie z dzieckiem skład jajka. Dla porównania rozbijamy jajko surowe i wskazujemy różnice. Miłej zabawy!

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 328.21 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 08 kwiecień 2020 15:46 Justyna Krzyżanowska