Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.

  1. „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia

Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.

Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,

Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,

kto za chwilę zatańcuje.

- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,

- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę

- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,

- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)

  1. „ Pisanka”- masażyk

            - dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,           

            w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,

            paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.

            - następuje zmiana

  1. „ Uporządkuj wzorki- zabawa

          Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.

         - zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same

           wzorki.

  1. „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)

            Dzieci 3-4 letnie:

           Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne

           wzorki – według własnego pomysłu.

          Dzieci 5-letnie:

        - ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami

          wyklejając - według własnego pomysłu.

  1. Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
  2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę

         Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują

         Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

         Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując

          dmuchanie na jajka.

         Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a

          przeliczają kolejne jajka.

         Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej

         wardze i dolnej wardze.

         Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:

         najpierw na górze, potem na dole.

  1. „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.

          Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.

         Gospodyni razem z dziećmi    

         Święconkę szykuje.

         O- ho, ho, ho!

         O- ho, ho, ho,

         Jajeczka maluje.

         Biega kurka po podwórku

         I gdacze z radości.

         - Ko,ko,ko,ko.

          Ku,ku,ku,ku

         Wita wszystkich gości.

         Kogut dumnie pierś wypina.

         - Ko, ko, ki, ku.

         Ale pięknie wyglądają

         twe jajka w koszyku.

  1. „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne

         Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:

         głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

  1. „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe

         Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki

         Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.

         Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając

         jajko, przenoszą je do koszyka.

  1. Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”

          Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,

          Kolorowe.

  1. „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
  2. „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3

       

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Załącznik 1.

        

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.

  1. „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia

Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.

Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,

Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,

kto za chwilę zatańcuje.

- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,

- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę

- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,

- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)

  1. „ Pisanka”- masażyk

            - dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,           

            w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,

            paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.

            - następuje zmiana

  1. „ Uporządkuj wzorki- zabawa

          Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.

         - zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same

           wzorki.

  1. „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)

            Dzieci 3-4 letnie:

           Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne

           wzorki – według własnego pomysłu.

          Dzieci 5-letnie:

        - ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami

          wyklejając - według własnego pomysłu.

  1. Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
  2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę

         Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują

         Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

         Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując

          dmuchanie na jajka.

         Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a

          przeliczają kolejne jajka.

         Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej

         wardze i dolnej wardze.

         Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:

         najpierw na górze, potem na dole.

  1. „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.

          Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.

         Gospodyni razem z dziećmi    

         Święconkę szykuje.

         O- ho, ho, ho!

         O- ho, ho, ho,

         Jajeczka maluje.

         Biega kurka po podwórku

         I gdacze z radości.

         - Ko,ko,ko,ko.

          Ku,ku,ku,ku

         Wita wszystkich gości.

         Kogut dumnie pierś wypina.

         - Ko, ko, ki, ku.

         Ale pięknie wyglądają

         twe jajka w koszyku.

  1. „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne

         Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:

         głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

  1. „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe

         Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki

         Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.

         Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając

         jajko, przenoszą je do koszyka.

  1. Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”

          Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,

          Kolorowe.

  1. „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
  2. „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3

       

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Załącznik 1.

        

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.

  1. „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia

Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.

Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,

Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,

kto za chwilę zatańcuje.

- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,

- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę

- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,

- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)

  1. „ Pisanka”- masażyk

            - dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,           

            w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,

            paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.

            - następuje zmiana

  1. „ Uporządkuj wzorki- zabawa

          Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.

         - zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same

           wzorki.

  1. „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)

            Dzieci 3-4 letnie:

           Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne

           wzorki – według własnego pomysłu.

          Dzieci 5-letnie:

        - ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami

          wyklejając - według własnego pomysłu.

  1. Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
  2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę

         Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują

         Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

         Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując

          dmuchanie na jajka.

         Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a

          przeliczają kolejne jajka.

         Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej

         wardze i dolnej wardze.

         Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:

         najpierw na górze, potem na dole.

  1. „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.

          Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.

         Gospodyni razem z dziećmi    

         Święconkę szykuje.

         O- ho, ho, ho!

         O- ho, ho, ho,

         Jajeczka maluje.

         Biega kurka po podwórku

         I gdacze z radości.

         - Ko,ko,ko,ko.

          Ku,ku,ku,ku

         Wita wszystkich gości.

         Kogut dumnie pierś wypina.

         - Ko, ko, ki, ku.

         Ale pięknie wyglądają

         twe jajka w koszyku.

  1. „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne

         Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:

         głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

  1. „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe

         Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki

         Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.

         Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając

         jajko, przenoszą je do koszyka.

  1. Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”

          Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,

          Kolorowe.

  1. „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
  2. „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3

       

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Załącznik 1.

        

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Załącznik 2

    

      

   

     

 

      Załącznik 3

   

         

        

 

 

 

 

 

          

 

    

      

   

     

 

   

   

         

        

 

 

 

 

 

          

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 190.60 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 189.98 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 08 kwiecień 2020 15:57 Justyna Krzyżanowska