Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.
- „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia
Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.
Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,
Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,
kto za chwilę zatańcuje.
- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,
- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę
- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,
- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)
- „ Pisanka”- masażyk
- dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,
w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,
paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.
- następuje zmiana
- „ Uporządkuj wzorki- zabawa
Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.
- zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same
wzorki.
- „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)
Dzieci 3-4 letnie:
Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne
wzorki – według własnego pomysłu.
Dzieci 5-letnie:
- ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami
wyklejając - według własnego pomysłu.
- Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują
Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując
dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a
przeliczają kolejne jajka.
Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej
wardze i dolnej wardze.
Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:
najpierw na górze, potem na dole.
- „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
Święconkę szykuje.
O- ho, ho, ho!
O- ho, ho, ho,
Jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
I gdacze z radości.
- Ko,ko,ko,ko.
Ku,ku,ku,ku
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
- Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
- „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne
Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:
głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
- „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe
Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki
Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.
Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając
jajko, przenoszą je do koszyka.
- Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”
Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,
Kolorowe.
- „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
- „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3
Załącznik 1.
Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.
- „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia
Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.
Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,
Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,
kto za chwilę zatańcuje.
- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,
- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę
- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,
- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)
- „ Pisanka”- masażyk
- dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,
w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,
paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.
- następuje zmiana
- „ Uporządkuj wzorki- zabawa
Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.
- zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same
wzorki.
- „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)
Dzieci 3-4 letnie:
Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne
wzorki – według własnego pomysłu.
Dzieci 5-letnie:
- ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami
wyklejając - według własnego pomysłu.
- Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują
Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując
dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a
przeliczają kolejne jajka.
Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej
wardze i dolnej wardze.
Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:
najpierw na górze, potem na dole.
- „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
Święconkę szykuje.
O- ho, ho, ho!
O- ho, ho, ho,
Jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
I gdacze z radości.
- Ko,ko,ko,ko.
Ku,ku,ku,ku
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
- Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
- „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne
Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:
głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
- „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe
Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki
Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.
Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając
jajko, przenoszą je do koszyka.
- Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”
Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,
Kolorowe.
- „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
- „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3
Załącznik 1.
Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 09.04.20.
- „ Moje ręce”- zabawa na powitanie dnia
Przygotowujemy maskotki dla urozmaicenia zabawy. Mama i tata też włącza się do zabawy.
Rymowanka: Moje ręce klaszczą tak,
Moje nogi tupią tak, a mój palec wskazuje,
kto za chwilę zatańcuje.
- dziecko trzyma wybraną maskotkę, recytujemy rymowankę,
- zgodnie z treścią rymowanki klaszczemy, tupiemy a dziecko w dalszej części rymowanki wskazuje kto będzie trzymał maskotkę
- z uwagi na ograniczoną ilość osób do zabawy posłużą pozostałe maskotki, bo dziecko zamiast taty, czy mamy może wybrać inną maskotkę ( odkłada tą, którą miało wcześniej i bierze nową ) i znów recytujemy rymowankę,
- gdy wybierze rodzica, przekazuje tą maskotkę, którą trzymało (bez wymiany na inną)
- „ Pisanka”- masażyk
- dziecko jest „ pisanką”, siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, rodzic za dzieckiem,
w siadzie rozkrocznym, i na plecach dziecka rysuje wzory mówiąc: paski poziome,
paski pionowe, kropki, ,kratki, fale, serduszka, koła, itd.
- następuje zmiana
- „ Uporządkuj wzorki- zabawa
Proszę przygotować pary pisanek i kurczaczków w takie same wzory.
- zadaniem dziecka jest dobrać w pary kurczaczka i pisankę, które mają takie same
wzorki.
- „ Wielkanocne motywy”- praca plastyczna ( załącznik 1)
Dzieci 3-4 letnie:
Dziecko maluje palcami, zamoczonymi w farbie plakatowej, na szablonie jajka, dowolne
wzorki – według własnego pomysłu.
Dzieci 5-letnie:
- ozdabiają szablon jajka kawałkami bibuły, materiału, sznurka, wełny, ziarnami
wyklejając - według własnego pomysłu.
- Ilustracja ruchowa piosenki „ Znaki Wielkanocy”
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi,, żuchwę
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują
Jajko – dziecko zamyka i otwiera wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując
dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a
przeliczają kolejne jajka.
Rogi baranka – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej
wardze i dolnej wardze.
Kura liczy kurczęta – dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej:
najpierw na górze, potem na dole.
- „ Na podwórku”- zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
Święconkę szykuje.
O- ho, ho, ho!
O- ho, ho, ho,
Jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
I gdacze z radości.
- Ko,ko,ko,ko.
Ku,ku,ku,ku
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
- Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
- „ Kury na podwórku” – ćw. Fonacyjne
Dziecko powtarza sylaby z wiersza: O- ho, ho, ho, ko, ko, ko…na różne sposoby:
głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
- „ Koszyczek i jajeczka” – ćw. Oddechowe
Przygotować kartkę papieru- to koszyczek, słomka do napoju, papierowe pisanki
Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki pisanki do koszyczka.
Dziecko kładzie słomkę na papierowym jajku, wciąga powietrze w słomkę, zasysając
jajko, przenoszą je do koszyka.
- Ćw. słownikowe- „ Jakie może być jajko?”
Dzieci podają określenia: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe,
Kolorowe.
- „ Baranek „ – ćw. grafomotoryczne ( 3 -4 latki) – załącznik 2
- „ Pisanka” – ćw. grafomotoryczne ( 5 latki) – załącznik 3
Załącznik 1.
Załącznik 2
Załącznik 3