Scenariusz zajęć na 10.04.
Grupa Muchomorki
Irena Kaniecka
Dzień dobry - witam Was serdecznie. Mam nadzieję, że wczorajsze propozycje nie były trudne i z chęcią wykonywałyście zadania. Dziękujemy za zdjęcia.
A oto propozycje na dzisiejszy dzień.
- Pisanki – kraszanki. Dzieci mają do dyspozycji wydmuszki, jajka styropianowe lub wycięte z papieru. Oklejają wyciętymi elementami, rysują markerami zygzaki, fale, linie skośne, pionowe itp.
Przy kreśleniu linii zwracamy uwagę na kierunek ich kreślenia
z góry na dół.
- Słuchanie opowiadania Pamiętnik Kasi.
- rozmowa inspirowana opowiadaniem
- wskazywanie obrazków przedstawiających zwyczaje
wielkanocne wg właściwej kolejności zał. nr 1
- Podobne – ale nie takie same. Porównywanie pisanek-
odszukiwanie 10 różnic – zał. nr 2 - Karta pracy nr 58 , 59.
- Gimnastyka rączek- zał.nr3
- Zgadnij co to jest?
Rodzic ukrywa różne przedmioty codziennego użytku - np. łyżka, foremka, serwetka, itp. Dziecko po dotyku rozpoznaje co to jest.
- Zajęcie kulinarne.
Dziecko przygotowuje z pomocą dorosłego wielkanocnego baranka.
Baranek wielkanocny
Potrzebne będą:
- jabłko
- kromka chleba z masłem
- starty żółty ser
- natka pietruszki (suszona lub świeża)
- szczypiorek
- pieprz ziarnisty
- wykałaczka
Z kromki chleba wycinamy kształt baranka, który następnie obsypujemy startym żółtym serem. Z jabłuszka wycinamy kształt chorągiewki, który mocujemy na wykałaczce. Z natki pietruszki tworzymy łąkę pod stopami baranka. Rogi baranka powstaną z łodyżki szczypiorku, a oko - z ziarenka pieprzu. Wesołego Alleluja!