Scenariusz sytuacji edukacyjnej dla grupy Pajacyki na dzień 14.04.20 ( wtorek ).

 

Drodzy Rodzice i Pajacyki.

Witamy Was po Świętach. Mamy nadzieję że jesteście zdrowi i do następnych zadań gotowi.

Na początek rozgrzewka – wstajemy i pokazujemy:

                          Jedna nóżka, druga nóżka,

                          jedna rączka, druga rączka.

                          To mój nosek, oczka dwa,

                          uśmiechnijcie się raz, dwa.

Zaczynamy już Karty Pracy cz. 4 i ostatnią z pakietu. Temat: Wiosna na wsi.                         

I.

   Na podwórku na wsi, jest mieszkańców tyle, że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

   Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać!

   Dość miał kogut tego krzyku. Zapiał głośno-Kukuryyykuuu!

   Wicie, kto Was będzie budzić? Zwykły elektryczny budzik!

 

To już jesteśmy w temacie.

  1. Otwieramy Karty pracy cz. 4, s. 4-5.

Czy poznajecie te zwierzęta?

  1. Jakie to zwierzę? Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Wypowiedzi dzieci.

- Jaka jest kura?

- Jaki jest kogut?

- Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna)

- Jaki jest koń?

  1. Zabawa ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi - „Idą gęsi”.

Dzieci przechodzą po wyznaczonej linii, stawiając nogę za nogą, tak aby się nie przewrócić.

Naśladują głos gęsi: gę, gę, gę…

II.

  1. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby pt. „Uparty kogut”.

Wyjaśnienie słowa - uparty.

Posłuchajcie przygody Ady i Olka u cioci na wsi. ( czyta RODZIC )

Rodzina wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży.

Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast

zaczęli rozglądać się za zwierzętami. Olek przywitał się z pieskiem Lolą i jej szczeniętami. Ada,

wybrała się na spacer po podwórku. Witała wszystkie zwierzęta i oglądała je z uwagą. Mama, przystanęła obok. Nie zauważyła że, kogut patrzy na nią jak zauroczony. A ubrana była w barwną,

sukienkę w duże czerwone koła.

- Lubi czerwony kolor- stwierdziła z zadowoleniem mama. I poszli dalej, a uparte ptaszysko,

nie odstępowało jej na krok. Idź sobie- odpędzała go mama, ale kogut był wciąż tuż - tuż.

Czerwony kolor  na sukience przyciągał jak magnes. Bywa uparty jak oślątko - westchnęła ciocia.

Miło upływał na wsi czas. Mama postanowiła pospacerować po sadzie. Aby ominąć kurnik, postanowiła przedostać się do sadu przez płot. Trochę śmiesznie to wyglądało, ale kto by się tym

przejmował. Wykiwałam koguta - powiedziała zadowolona z siebie mama.            

Załącznik nr 1, 2, 3, 4. Rodzice czytają teksty pod ilustracjami.

  1. Ćwiczenie równowagi z piłeczką

 W staniu jednonóż - przekładanie piłeczki, z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi.

 Powtarzamy kila razy.

  1. Odkrywamy literkę: j, J. Utrwalimy słowo; jajko. Litery i liczby, cz. 2, s. 52-55.

III

  1. Ćwiczenia w czytaniu z rodzicami i samodzielnie tekstu pod ilustracjami. Załącznik nr 1, 2, 3, 4.

 

Miłego dnia.

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpeg 834.58 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpeg 791.76 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpeg 803.38 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpeg 801.79 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 13 kwiecień 2020 09:36 Justyna Krzyżanowska