Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI

Temat dnia: Zwierzęta na wsi – 14.04.2020            

Cele :

  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach żyjących na wsi
  • rozwijanie koncentracji, uwagi
  • budowanie poczucia własnej wartości

Formy aktywności dziecięcej:

językowa , przyrodnicza, ruchowa, plastyczna, muzyczna

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście Wy - Raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – Święta Wielkanocne już minęły. Myślę, że były to miłe święta, że zajączek wielkanocny zostawił dla was różne Zajączek to bardzo sympatyczne zwierzątko. Ale dzisiaj chciałabym z wami porozmawiać o innych zwierzętach. Zapraszam was do obejrzenia filmu „Zwierzęta na wsi” https://www.youtube.com/watch?v=-njNzJZ-388&t=13s.
  2. Słuchanie opowiadania ilustrowanego obrazkami – A. Widzowskiej „Nauka pływania” – czyta rodzic. Zobaczyłyście zwierzęta, które można spotkać na wsi. Możecie teraz poćwiczyć swoją pamięć i przypomnijcie , jakie to były zwierzęta? A teraz posłuchajcie opowiadania o kaczorku, który też mieszkał na wsi.

Opowiadanie: załącznik  - opowiadanie. Obrazki do opowiadania – załącznik B.

  1. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania: : po wysłuchaniu opowiadania można zadać dziecku pytania:

Jakie zwierzątko ogłosiło zawody pływackie, dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział, kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać, jak oceniacie zachowanie kaczorka,  co powiedziała pani gęś osłaniając kurczaczka, co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać? Pamiętajcie, że:

Nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze J

Teraz Drogi Rodzicu możesz zadać dziecku pytanie: A co ty potrafisz robić najlepiej? Jeżeli dziecko nie potrafi tego określić , rodzic przychodzi z pomocą J określa mocne strony swojego dziecka J

  1. 4. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Naśladujemy zwierzęta” Teraz można pobawić się z dzieckiem w zwierzęta z wiejskiego podwórka: rodzic mówi nazwę zwierzęcia, dziecko naśladuje sposób poruszania się i jego odgłos. Można wykorzystać do zabawy załącznik – A. Dziecko może pokazać, którym zwierzątkiem było, lub jakim chce być Można w zabawie zamienić się rolamiJ.

5.Praca plastyczna – „Kaczorek Ptaś: możemy też zaproponować dziecku wykonanie kaczorka Ptasia , głównego bohatera opowiadania dowolną techniką plastyczną , z materiałów dostępnych w domu.

  1. W dalszej części dnia można posłuchać piosenki „Dziadek fajną farmę miał”, https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ, lub można zbudować wiejskie podwórko z klocków.

 Miłej zabawy!

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Opowiadanie docx 12.57 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik A jpg 583.96 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik B1 jpg 978.91 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik B2 jpg 1,023.79 KB Justyna Krzyżanowska
karta pracy jpg 259.96 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 13 kwiecień 2020 09:42 Justyna Krzyżanowska