Wtorek 15.04.2020 r.

Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?

 

  1. Zabawa ortofoniczna „Mów, jak ja”

Rodzic mówi głoski w wymyślony przez siebie sposób (np. głoskę „a”: wolno- wolno- szybko- szybko albo wolno- szybko- szybko- wolno, itp.) a dziecko powtarza w ten sam sposób.

  1. Ćwiczenie słuchowe „Jakie to zwierzę?”

Rodzic mówi nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę, np. ku- ra (kura), kro- wa  (krowa), ko- za (koza), ba- ran (baran), in- dyk (indyk), świ- nia (świnia), ko- gut (kogut), itd.

  1. Zabawa dydaktyczna „Co od kogo mamy?”

To warto obejrzeć:  YouTube.com/watch?v= xrgowwp1V-U

Film edukacyjny pt. „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi” jest punktem wyjścia do rozmowy na temat tego, co uzyskujemy od zwierząt.

  1. Zabawa ruchowa z elementem biegu „Koniki”

Dziecko biega w różnych kierunkach. W czasie biegu wysoko unosi kolana, kląska językiem. Na znak rodzica biega szybciej albo wolniej.

  1. Rysowanie wybranych zwierząt

Dziecko rysuje kredkami ołówkowymi na kartce wybrane przez siebie zwierzę hodowlane. Rysunek może uzupełnić według swojego pomysłu.

  1. Zabawa ruchowa „Naśladowanie zwierząt”

Dziecko porusza się w tempie podanym przez rodzica. Rodzic może grać na instrumencie, stukać dwoma klockami o siebie albo klaskać w dłonie. Podczas przerwy rodzic mówi, w jakie zwierzątko zamieni się dziecko, a dziecko naśladuje sposób poruszania się i odgłosy wydawane przez zwierzątko. Potem rodzic ponownie nadaje tempo poruszania się (bieg, marsz, podskoki). W przerwie mówi, w jakie zwierzątko zamieni się dziecko, a dziecko naśladuje sposób poruszania się i odgłosy. 

  1. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka, ćwiczenie dźwiękonaśladowcze

Rodzic naśladuje odgłosy wydawane przez kolejne zwierzęta a dziecko z uwagą słucha i odgaduje, jakie zwierzę naśladuje rodzic. Potem dziecko też naśladuje odgłosy wybranych zwierząt.

  1. Osłuchanie z piosenką pt. „Dziadek fajną farmę miał”

„Dziadek fajną farmę miał”:  YouTube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Rodzic włącza nagranie piosenki a dziecko uważnie słucha. Potem rozmawia z dzieckiem na temat treści. Zadaje pytania na temat treści sprawdzając, czy dziecko uważnie słucha treści.

  1. Zabawa „Zgadnij, co to za przysmak”

Rodzic przygotowuje odrobinę sera żółtego, jogurtu, masła, mleka. Dziecko zasłania oczy a rodzic daje dziecku odrobinę wybranego produktu mlecznego. Dziecko zgaduje, co ma w buzi.

  1. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Krowa”

Rodzic omawia z dzieckiem budowę ciała krowy. Dziecko nazywa części ciała. Potem koloruje łaty i mówi, gdzie się znajdują.

  1. Ćwiczenie oddechowe „Jajka”

Dziecko wycina z papieru kształt jajek. Ułożone na stole może policzyć. Następnie przenosi w inne miejsce na stole za pomocą słomki. Reguluje siłę oddechu.

  1. Karta pracy, cz.4., nr 63 i 64 (5-latki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To warto obejrzeć:  YouTube.com/watch?v= xrgowwp1V-U

  1. film edukacyjny pt. „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”
  2. piosenka pt. „Dziadek fajną farmę miał” (YouTube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ)
Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.29 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 1.10 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 kwiecień 2020 17:10 Justyna Krzyżanowska