Wtorek 15.04.2020 r.
Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?
- Zabawa ortofoniczna „Mów, jak ja”
Rodzic mówi głoski w wymyślony przez siebie sposób (np. głoskę „a”: wolno- wolno- szybko- szybko albo wolno- szybko- szybko- wolno, itp.) a dziecko powtarza w ten sam sposób.
- Ćwiczenie słuchowe „Jakie to zwierzę?”
Rodzic mówi nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę, np. ku- ra (kura), kro- wa (krowa), ko- za (koza), ba- ran (baran), in- dyk (indyk), świ- nia (świnia), ko- gut (kogut), itd.
- Zabawa dydaktyczna „Co od kogo mamy?”
To warto obejrzeć: YouTube.com/watch?v= xrgowwp1V-U
Film edukacyjny pt. „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi” jest punktem wyjścia do rozmowy na temat tego, co uzyskujemy od zwierząt.
- Zabawa ruchowa z elementem biegu „Koniki”
Dziecko biega w różnych kierunkach. W czasie biegu wysoko unosi kolana, kląska językiem. Na znak rodzica biega szybciej albo wolniej.
- Rysowanie wybranych zwierząt
Dziecko rysuje kredkami ołówkowymi na kartce wybrane przez siebie zwierzę hodowlane. Rysunek może uzupełnić według swojego pomysłu.
- Zabawa ruchowa „Naśladowanie zwierząt”
Dziecko porusza się w tempie podanym przez rodzica. Rodzic może grać na instrumencie, stukać dwoma klockami o siebie albo klaskać w dłonie. Podczas przerwy rodzic mówi, w jakie zwierzątko zamieni się dziecko, a dziecko naśladuje sposób poruszania się i odgłosy wydawane przez zwierzątko. Potem rodzic ponownie nadaje tempo poruszania się (bieg, marsz, podskoki). W przerwie mówi, w jakie zwierzątko zamieni się dziecko, a dziecko naśladuje sposób poruszania się i odgłosy.
- Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka, ćwiczenie dźwiękonaśladowcze
Rodzic naśladuje odgłosy wydawane przez kolejne zwierzęta a dziecko z uwagą słucha i odgaduje, jakie zwierzę naśladuje rodzic. Potem dziecko też naśladuje odgłosy wybranych zwierząt.
- Osłuchanie z piosenką pt. „Dziadek fajną farmę miał”
„Dziadek fajną farmę miał”: YouTube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
Rodzic włącza nagranie piosenki a dziecko uważnie słucha. Potem rozmawia z dzieckiem na temat treści. Zadaje pytania na temat treści sprawdzając, czy dziecko uważnie słucha treści.
- Zabawa „Zgadnij, co to za przysmak”
Rodzic przygotowuje odrobinę sera żółtego, jogurtu, masła, mleka. Dziecko zasłania oczy a rodzic daje dziecku odrobinę wybranego produktu mlecznego. Dziecko zgaduje, co ma w buzi.
- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Krowa”
Rodzic omawia z dzieckiem budowę ciała krowy. Dziecko nazywa części ciała. Potem koloruje łaty i mówi, gdzie się znajdują.
- Ćwiczenie oddechowe „Jajka”
Dziecko wycina z papieru kształt jajek. Ułożone na stole może policzyć. Następnie przenosi w inne miejsce na stole za pomocą słomki. Reguluje siłę oddechu.
- Karta pracy, cz.4., nr 63 i 64 (5-latki)
To warto obejrzeć: YouTube.com/watch?v= xrgowwp1V-U
- film edukacyjny pt. „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”
- piosenka pt. „Dziadek fajną farmę miał” (YouTube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ)