Drukuj

Scenariusz sytuacji edukacyjnej dla grupy Pajacyki na dzień 15.04.20 (środa)

 

Temat dnia: Tyle stóp, tyle kroków.

 

I.

  1. Rozwiązanie zagadek:

    Hokus – pokus, Amarokus,                         Sypnie śniegiem, deszczem rosi,

    jaką mamy porę roku?                                 w nazwie kwiaty nam przynosi?

2.Słuchanie wiersza wg T. Fitowskiej „Podwórkowa awantura”.

Kura gdacze, kaczka kwacze.

Gęś też syczy, kogut pieje:

- Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnka kwiczy,

aż się indyk rozindyczył.

Burek głośno szczeka:

- A sio, gęsi, a sio, kury!

Wyszły z mody awantury!

Na to koza:

- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

Pytania do tekstu:

  1. a) jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
  2. b) jakie zwierzę uspokoiło awanturę?
  3. Zabawa naśladowcza z rymowanką.

Marsz z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki:

na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi wkoło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa

dalej trwa. Powtarzamy aż do samodzielnego recytowania tekstu przez dziecko.

4.Karta pracy, cz. 4, s. 6.

 

II.

  1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości. Rozumienie stałości miary.

Przygotujemy tasiemki w 2 kolorach, do układania drogi (równa ilość części).                                

                                                                         

 

               
     
     
     
   
 
 
 

 

 

 

 

Pytanie: czy obie drogi maja taką samą długość?

 

Miara linijką lub miarą krawiecką długości i szerokości dywanu w pokoju.

Ocena przydatności różnych miar do sprawdzania długości, szerokości, wysokości przedmiotów. Posługiwanie się linijka.

  1. Karta pracy cz. 4, s. 7.

 

III.

Ćwiczenia gimnastyczne. Wykorzystanie gazety.

  1. Zabawa ruchowa – Posłuszne gąski.

Rodzic przejmuje rolę mamy gęsi, która prowadzi swoje dziecko.

Idziemy za rodzicem między rozłożonymi gazetami. Na odpowiedź:

Burza – zatrzymujemy się, podnosimy w górę gazetę.

Chronimy się przed zmoknięciem.

  1. Stajemy w rozkroku, trzymamy oburącz złożoną gazetę – skłon w przód – potrząsamy gazetą.
  2. Leżenie przodem – (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok) – dmuchanie na gazetę.
  3. Siad skrzyżowany – zwijamy gazetę w rulonik patrzymy przez lornetkę, rozglądamy się.
  4. Stajemy w rozkroku – rulonik trzymamy za końce oburącz. Unosimy: wysoko – nisko, daleko – blisko. Kilka razy.
  5. Ugniatamy z gazety kulki, podrzucamy i chwytamy. Dodajemy utrudnienie np. przed chwytem klaśnięcie w dłonie, rękami zakręcamy młynek.
  6. Skok kangura. Układamy kulę pomiędzy kolana. Skoki obunóż do wyznaczonego miejsca.
  7. Ćwiczenia korektywne i uspakajające:
  8. a) swobodny marsz we wspięciu na palcach;
  9. b) siad skrzyżny – skręty głowy w prawo, w lewo, w tył;
  10. c) ćwiczenia oddechowe – zdmuchiwanie kulki z dłoni.

 

IV.

  1. Karta pracy, cz. $, s. 8 ćwiczenia w czytaniu nazw zwierząt.
  2. Nauka rymowanki: na podwórku na wsi

                                   jest mieszkańców tyle.

                                   Że aż gospodyni

                                   trudno zliczyć ile.

  1. karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68.

 

Powodzenia w działaniu.

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 14 kwiecień 2020 17:13 Justyna Krzyżanowska