17.04.2020 r.   

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: W chlewiku

 

GRUPA BIEDRONKI

 

  1. Rozwiązywanie zagadek- wprowadzenie do zajęć.

Potrzebne nam będzie obrazek: chlewika i świnki. Jeżeli dziecko odpowie pokazujemy mu obrazek z prawidłową odpowiedzią.

Nóżki ma krótkie, ma i ryjek,
a do tego grubą szyję.
Bardzo małe ma kopytka.
Jeść jej dają do korytka. (świnka) 

 

Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)

  1. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – świnka.

Oglądamy obrazek świnki: nazywamy poszczególne części ciała zwierzęcia. Następnie rozcinamy na małe elementy  obrazek świnki – zadaniem dziecka jest złożyć obrazek w całość.

  1. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu…”

Rodzic wciela się w rolę wilka, a drugi z rodziców w rolę mamy lub taty gąski, która woła swoje dziecko gąskę.

Tekst zabawy:

Gąski, gąski do domu?

- boimy się!

Czego?

- wilka złego!

A gdzie on jest?

- za płotem!

Co robi?

- bawi się z kotem!

Gąski, gąski do domu!

Na te słowa dziecko biegnie do swojej mamy gąski lub taty, a zadaniem wilka jest złapanie gąski. Zamieniamy się rolami i zabawę rozpoczynamy od początku.

  1. Wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.

Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:

Długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,

Kurka pstra i kotki dwa

I na koniec łaciaty prosiaczek.

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

Kotek wełnę rozwinął,

Spruł pończochę babciną,

Drugi kot wlazł na płot

I pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:

Trzeba mleka dać kotom,

Barszcz zjada pies Raczek,

Trawę królik, co skacze,

Kurka pstra owies ma,

A otręby w korytku- prosiaczek.

  1. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.
  • Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
  • Jak się nazywał pies Władka?
  • Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
  • Co zrobiły zwierzęta?
  • Co jadły zwierzęta?
  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę – prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski „g”.

Te same ćwiczenia logopedyczne dołączone do scenariusza z 15 kwietnia.

Potrzebne nam będzie lusterko, w którym dziecko będzie próbowało ułożyć swój język prawidłowo, aby wymówić głoskę „g”. Kontrolujemy, aby podczas wymowy dziecko nie wybrzmiewało „y” wraz z głoską „g”. Najpierw rodzic pokazuje jak wymawia głoskę „g” z szeroko otwartymi ustami, aby dziecko zobaczyło, jak układa się język.

  1. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”.

Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski „g” – dzieci powtarzają gęganie.

Idzie gąska po podwórku.                                                                                                                                                     Za nią gąski – jak po sznurku.                                                                                                                              Idą zgodnie i gęgają,                                                                                                                                               za swą mamą powtarzają.                                                                                                                                       - Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

 Nagle kogut ścieżką wąską                                                                                                                              przybiegł za ostatnią gąską.                                                                                                                               Gęgać nie potrafi wcale,                                                                                                                                        za to pieje doskonale!                                                                                                                                                - Gę, gę, ge, ga, ga, ga!                                                                                                                                        Kto melodię taką zna?                                                                                                                                         

Kto melodię taką zna?                                                                                                                                     Mama gąska zagęgała,                                                                                                                                           bo przywitać wiosnę chciała.                                                                                                                           Małe gąski też gęgały,                                                                                                                                    wiosnę także witać chciały.                                                                                                                                      - Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                        Kto melodię taką zna?

 Nawet kotka, choć ciut głucha,                                                                                                                               też muzyków chce posłuchać.                                                                                                                                 - Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                         Kto melodię taką zna?

  1. Praca plastyczna „świnka”.

Załącznik nr 1

 

Miłej zabawy!!!

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 docx 463.66 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
czwartek, 16 kwiecień 2020 18:25 Justyna Krzyżanowska