Scenariusz zabaw i zajęć na 17.04 2020.
Grupa Muchomorki.
Irena Kaniecka
Dzień dobry – witam serdecznie.
Macie ochotę na nasze propozycje? Jeśli tak – to zaczynamy.
- Zabawy ruchowe – załącznik nr 1
- Zabawa ćwicząca słuch fonematyczny
Rodzic mówi krótkie wyrazy głoskami np. o-s-a , r -y-b-a, n-o-s itp. Dziecko wypowiada usłyszany wyraz. Prosimy, aby dziecko powiedziało głoskę ,którą słyszy na początku wyrazu-na początku staramy się ,aby wyraz zaczynał się na samogłoskę. Dalsze ćwiczenie – mówimy dziecku krótki wyraz –np. jak w ćw.1, zadaniem dziecka jest wybrzmiewanie kolejnych głosek.
- Słuchanie wiersza
Były sobie kaczki
Kaczki przedszkolaczki.
Pierwsza zobaczyła
Na krzaczkach ślimaczki.
Weszła między krzaczki -
i-szukajcie kaczki.
Druga chciała złowić
Na wędkę szczupaczka.
Chlupnęło. Plusnęło
I –gdzie jest ta kaczka?
Trzecia kaczka wiozła
Na taczce kabaczki
Kabaczek –bęc z taczki
I nie widać kaczki
Teraz głośno kwaczą
Kaczki przedszkolaczki.
Ten kto nas odnalazł –dostanie buziaczki
Ile kaczek było? Gdzie schowała się pierwsza? Co chciała zrobić druga kaczka? Co wiozła trzecia kaczka na taczce?
- W miarę możliwości przygotowujemy 6 sylwet kaczek – każda innego koloru
Prosimy dziecko aby ułożyło, przeliczyło liczebnikami głównymi, następnie liczebnikami porządkowymi - pierwsza, druga ….
Podajemy różne zadania – np jakiego koloru jest kaczka trzecia, która kaczka jest żółta itp.
Można schować jedną sylwetę –dziecko odgaduje która i jakiego koloru sylweta zginęła.
Zamiast sylwet kaczek można przygotować do zabaw dowolną figurę geometryczną
w różnych kolorach.
- Karta pracy nr 68-kształcenie spostrzegawczości.
- Karta pracy nr 69- szacowanie długości drogi, uzupełnianie rysunków.
- Zagadki smakowe – Czy wiem co jem?
Dziecko ma zakryte oczy. Rozpoznaje po smaku produkty - np. ser, mleko, jajko, szynka.
- Dodatkowe karty – załącznik nr 2 i 3.
Jak zawsze życzę dobrej zabawy.
Czekamy na wasze zdjęcia .
Miłego weekendu.