Scenariusz sytuacji edukacyjnej dla grupy Pajacyki na dzień 17.04.20 ( piątek ).

 

Temat dnia: Po co hodujemy zwierzęta?

I.

  1. Wierszowana zagadka.

Płynie do nas wprost od krowy...…,            Kura chwali się od rana:

serek będzie z niego zdrowy.                     - Zniosłam…...., proszę pana!

 

Proszę spojrzeć – to nie bajka,                   Jeszcze tylko kromka chleba

wprost od kury są te...…!                           i do szczęścia nic nie trzeba.                                                   

 

  1. Dopowiadanie skojarzeń.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dziecko dopowiada kojarzące się z nim słowo ( z wierszy ,

z bajek ). Np.

kaczka - dziwaczka

kaczątko – brzydkie

koza ( kozucha ) - kłamczucha

kot – Filemon

kurka – Czubatka.

  1. Ćwiczenia klasyfikacyjne – I my mamy swoje mamy.

Załącznik nr 1.

II.

  1. Co nam dają zwierzęta? Oglądanie obrazków tematycznych „Skąd się biorą produkty EKOLOGICZNE”?

Załącznik nr 2. NABIAŁ

Załącznik nr 3. JAJKA

Załącznik nr 4. WĘDLINY

  1. Zabawa „Smakujemy i dotykamy”.

Potrzebna będzie apaszka, aby zasłonić oczy.

Przygotujmy różne produkty np. jajko, ser, jogurt, miód, szynka. Najpierw je oglądamy, a później

smakujemy z zawiązanymi oczami. Po rozpoznaniu, wymyślamy potrawy z tych produktów.

           PIRAMIDA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA DLA DZIECI

Załącznik nr 5.

  1. Zabawa metodą opowieści ruchowej – W ogrodzie.

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w ogrodzie. Rozpoczynamy oglądanie ogrodu.

WĄCHAMY KWIATKI – przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem a wydech

ustami.

BIEGAMY PO TRAWI E – ramiona w bok, rytmiczne poruszanie się naśladujące lot motyla.

Ogrodnik prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

SADZIMY ROŚLINY – skłon w przód, naśladowanie czynności:  kopania, sadzenia,                                   przysypywania roślin ziemią.

PODLEWAMY ROŚLINY – poruszamy się tam, gdzie są posadzone rośliny i naśladujemy

podlewanie.

MYJEMY RĘCE PO PRACY – stajemy w rozkroku, lekki skłon tułowia w przód, pocieranie dłoni.

Ogrodnik chwali dzieci, za dobrze wykonaną pracę.

Możemy podlać swoje domowe kwiatki.

III.

  1. „Smaczny deserek”- wspólnie z rodzicami przygotujcie deserek wykorzystując zdrowe produkty.

A wspólne działanie niech Wam sprawi dożo radości. Smacznego!

Dziękuję za wspólną zabawę w tym tygodniu. Nie zapominajcie o ćwiczeniu czytania.

Prześlę zdjęcia z mojego ogrodu.

                           Pozdrawiam!

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpeg 228.02 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpeg 633.20 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpeg 434.59 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpeg 726.66 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 5 jpeg 421.92 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
czwartek, 16 kwiecień 2020 18:31 Justyna Krzyżanowska