Temat dnia: Wypoczynek w lesie i nad wodą – 21.04.2020r.            

Cele :

  • rozwijanie wiedzy dotyczącej dbania o środowisko
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i sprawności manualnej

Formy aktywności dziecięcej:

  • przyrodnicza, językowa plastyczna, muzyczna, badawcza

Przebieg spotkania:

  1. Dzień dobry. Mam propozycję: może dzisiaj zamiast wierszem , przywitamy się naszą grupową piosenką  „My jesteśmy krasnoludki”? .Wiem , że niektórzy z was mają płytę z tą piosenką, a jeżeli ktoś nie ma , to podaję stronę, gdzie można ją znaleźć:

https://www.youtube.com/watch?v=FaYRAPZIJpY

 Przywitaliśmy się śpiewająco, to może dacie się namówić na wysłuchanie jeszcze jednej piosenki. Piosenka będzie o czystej wodzie. Posłuchajcie jak  śpiewają ją dzieci z innego przedszkola:

 https://www.youtube.com/watch?v=jm8RPfJ4D4s&t=7s.

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu - po wysłuchaniu piosenki można zadać dziecku pytanie: co robią kominy fabryk , jak myślisz, dlaczego do rzek płynie brudna woda, co to jest smog , dlaczego w rzece jest coraz mniej ryb , dlaczego tak ważne jest , żeby woda wokół nas była czysta? Dzieci mogą jeszcze raz posłuchać piosenki i powtórzyć jej refren połączony z ilustracją ruchową taką , jaką przedstawiły przedszkolaki na filmiku. Dzieci mogą również popatrzeć na kartę pracy nr 1 – i powiedzieć , dlaczego te dwie krople wody mają różne nastroje. Jeżeli możecie Państwo wydrukować obrazek , to dzieci mogą go   pokolorować.
  2. Zabawa badawcza - a może teraz chcecie się dowiedzieć, co lubi woda? – Poproście o pomoc rodziców i wspólnie poeksperymentujcie – potrzebne do doświadczenia będą: przezroczyste naczynia , oczywiście woda , olej , płyn do mycia naczyń , szampon ,  cukier , piasek , łyżeczki , naklejki z oznaczeniami substancji. Całe doświadczenie opisane jest w załączniku A 1.
  3. Rozmowa przy obrazkach – „Czysty las”. W dalszej części dnia można również zaproponować dzieciom rozmowę przy obrazkach – załącznik B 1, B 2, B 3. Na tych obrazkach dzieci wybrały się na wycieczkę do lasu poobserwować zwierzęta tam żyjące, odpocząć na kocach , pobawić się na leśnej polanie. Na początku dzieci nie widziały w lesie żadnych zwierząt , nie bawiły się i nie odpoczywały . Dlaczego ? Co postanowiły zrobić?
  4. Zabawa plastyczna – „Zwierzęta w lesie” – dzieci mogą też przyjrzeć się karcie pracy nr 2.

i powiedzieć , czy w tym lesie są śmieci , jakie zwierzęta chowają się za pniami drzew , a jakie są przed drzewami. Jeżeli możecie wydrukować tę kartę , to dziecko może teraz skończyć malowanie drzew: maluje palcem , pędzlem lub wacikiem zielone korony . Jeżeli nie możecie wydrukować tego obrazka, to dziecko może namalować lub narysować swój wymarzony czysty las , bez śmieci , ze zwierzętami. Wybór zabaw należy do was J

  1. Ponieważ jest piękna , wiosenna pogoda , a my w celach rekreacyjnych możemy już wychodzić z domów, proponuję Państwu również spacer z dziećmi do parku , do lasu , pospacerujcie nad jeziorem… J

Miłego dnia!

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 244.66 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik A1 jpg 662.28 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik B1 jpg 1.32 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik B2 jpg 1.24 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik B3 jpg 1.26 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 20 kwiecień 2020 17:45 Justyna Krzyżanowska