Temat dnia: To jestem ja – 02.06.2020.            

Cele :

  • kształtowanie znajomości własnego ciała i akceptowanie siebie
  • rozwijanie wiary we własne możliwości i umiejętności

Formy aktywności dziecięcej:

 społeczna, językowa, ruchowa, plastyczna, muzyczna

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki i  poproszę, żebyście teraz wzięły lusterka do ręki i zaczynamy zabawę:
  2. Zabawa dydaktyczna: Patrząc  na siebie dokończcie zdania:

- moje włosy są… - jakie masz włosy? - powiedz? Krótkie ,długie , proste, lokowane, czarne…

- moje oczy są…

- moje policzki są…

- mój nos jest…

- moje uszy są…

  1. Praca plastyczna: „Malowana głowa” – Pamiętam, że jak byłyście pierwszy raz z rodzicami w przedszkolu, jedną z zabaw było właśnie rysowanie portretów. Pamiętacie? Dzisiaj prosiłabym was, żebyście wzięły kartkę narysowały koło – to będzie zarys waszej twarzy. Następnie spróbujcie same narysować swoje portrety. Przed chwilą widziałyście swoje twarze w lustrze, a teraz spróbujcie je narysować dobierając odpowiedni kolor kredki do waszych włosów, oczu, ust J
  2. Zabawa muzyczno – ruchowa – „ Tańczące części ciała” – skupiliśmy się w pierwszych zabawach na naszych głowach, to teraz pobawimy się różnymi częściami naszego ciała, roztańczymy jeJ. Do tej zabawy będzie nam potrzebna muzyka, możecie skorzystać z naszej bardzo wesołej piosenki o motylach: https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4,

 lub innej muzyki wybranej prze siebie. Podczas muzyki tańczycie swobodnie, kiedy muzyka cichnie, stoicie w bezruchu, a osoba dorosła wymienia jakąś część ciała, która w tym momencie porusza się, np. jedna noga, palce dłoni, obie ręce, obie nogi…  J

  1. Zabawa językowa – „Moja ulubiona potrawa to…” - Do tej zabawy potrzebujemy dobrej koncentracji  i uwagi , ponieważ osoba dorosła będzie zaczynała mówić różne zdania na temat tego co lubicie, a wy musicie dokończyć te zdania:

- moja ulubiona potrawa…

- mój ulubiony kolor…

- moje ulubione zwierzątko

- moja ulubiona bajka…

- mój ulubiony kolega lub koleżanka…

- moja ulubiona zabawka…

  1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „ Poszukaj zabawki do pary” - powiedziałyście jaka jest wasza ulubiona zabawka, a teraz popatrzcie na obrazek , na którym są też różne zabawki – karta pracy nr 1. Waszym zadaniem będzie połączyć w pary takie same.
  2. Oglądanie filmu z serii „ Tosia i Tymek pt. Nowe rowery” -  w dalszej części dnia proponuję wam obejrzeć film o rodzeństwie Tosi i Tymku, którzy pewnego dnia otrzymali od babci w prezencie rowery, ale Tymek wcale nie był szczęśliwy z tego powodu, na początku

coś mu się przydarzyło… zobaczcie same J

https://www.youtube.com/watch?v=iRgPZ4hQTcY&t=593s

  1. 8. Zabawa orientacyjno – porządkowa – „ Dzieci” - film o Tymku i Tosi dobrze się skończył. Tymek na szczęście uwierzył w siebie, w to że można wszystkiego nauczyć się, np. jazdy na rowerze i był z tego powodu bardzo zadowolony. A teraz  jeżeli macie ochotę proponuję wam zabawę w pokazywanie emocji. Do tej zabawy będziemy potrzebować obrazków  przedstawiających różne emocje - załącznik 1, 2, 3, 4. Osoba dorosła pokazuje nam obrazek, a wy całym ciałem, nie tylko twarzą,  spróbujcie pokazać i nazwać emocje J . Na koniec zabawy możecie porozmawiać z rodzicami o waszych uczuciach, co powoduje, że jesteście zdenerwowani, zaskoczeni, szczęśliwi…, a kiedy wasi rodzice tak się czują? Porozmawiajcie wspólnie z rodzicamiJ

Miłego dniaJ

 

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 502.91 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 jpg 423.00 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpg 421.56 KB Justyna Krzyżanowska
emocje jpg 398.92 KB Justyna Krzyżanowska
emocje jpg 440.23 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 02 czerwiec 2020 06:53 Justyna Krzyżanowska