Temat dnia: To jestem ja – 02.06.2020.
Cele :
- kształtowanie znajomości własnego ciała i akceptowanie siebie
- rozwijanie wiary we własne możliwości i umiejętności
Formy aktywności dziecięcej:
społeczna, językowa, ruchowa, plastyczna, muzyczna
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki i poproszę, żebyście teraz wzięły lusterka do ręki i zaczynamy zabawę:
- Zabawa dydaktyczna: Patrząc na siebie dokończcie zdania:
- moje włosy są… - jakie masz włosy? - powiedz? Krótkie ,długie , proste, lokowane, czarne…
- moje oczy są…
- moje policzki są…
- mój nos jest…
- moje uszy są…
- Praca plastyczna: „Malowana głowa” – Pamiętam, że jak byłyście pierwszy raz z rodzicami w przedszkolu, jedną z zabaw było właśnie rysowanie portretów. Pamiętacie? Dzisiaj prosiłabym was, żebyście wzięły kartkę narysowały koło – to będzie zarys waszej twarzy. Następnie spróbujcie same narysować swoje portrety. Przed chwilą widziałyście swoje twarze w lustrze, a teraz spróbujcie je narysować dobierając odpowiedni kolor kredki do waszych włosów, oczu, ust J
- Zabawa muzyczno – ruchowa – „ Tańczące części ciała” – skupiliśmy się w pierwszych zabawach na naszych głowach, to teraz pobawimy się różnymi częściami naszego ciała, roztańczymy jeJ. Do tej zabawy będzie nam potrzebna muzyka, możecie skorzystać z naszej bardzo wesołej piosenki o motylach: https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4,
lub innej muzyki wybranej prze siebie. Podczas muzyki tańczycie swobodnie, kiedy muzyka cichnie, stoicie w bezruchu, a osoba dorosła wymienia jakąś część ciała, która w tym momencie porusza się, np. jedna noga, palce dłoni, obie ręce, obie nogi… J
- Zabawa językowa – „Moja ulubiona potrawa to…” - Do tej zabawy potrzebujemy dobrej koncentracji i uwagi , ponieważ osoba dorosła będzie zaczynała mówić różne zdania na temat tego co lubicie, a wy musicie dokończyć te zdania:
- moja ulubiona potrawa…
- mój ulubiony kolor…
- moje ulubione zwierzątko…
- moja ulubiona bajka…
- mój ulubiony kolega lub koleżanka…
- moja ulubiona zabawka…
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „ Poszukaj zabawki do pary” - powiedziałyście jaka jest wasza ulubiona zabawka, a teraz popatrzcie na obrazek , na którym są też różne zabawki – karta pracy nr 1. Waszym zadaniem będzie połączyć w pary takie same.
- Oglądanie filmu z serii „ Tosia i Tymek pt. Nowe rowery” - w dalszej części dnia proponuję wam obejrzeć film o rodzeństwie Tosi i Tymku, którzy pewnego dnia otrzymali od babci w prezencie rowery, ale Tymek wcale nie był szczęśliwy z tego powodu, na początku
coś mu się przydarzyło… zobaczcie same J
https://www.youtube.com/watch?v=iRgPZ4hQTcY&t=593s
- 8. Zabawa orientacyjno – porządkowa – „ Dzieci” - film o Tymku i Tosi dobrze się skończył. Tymek na szczęście uwierzył w siebie, w to że można wszystkiego nauczyć się, np. jazdy na rowerze i był z tego powodu bardzo zadowolony. A teraz jeżeli macie ochotę proponuję wam zabawę w pokazywanie emocji. Do tej zabawy będziemy potrzebować obrazków przedstawiających różne emocje - załącznik 1, 2, 3, 4. Osoba dorosła pokazuje nam obrazek, a wy całym ciałem, nie tylko twarzą, spróbujcie pokazać i nazwać emocje J . Na koniec zabawy możecie porozmawiać z rodzicami o waszych uczuciach, co powoduje, że jesteście zdenerwowani, zaskoczeni, szczęśliwi…, a kiedy wasi rodzice tak się czują? Porozmawiajcie wspólnie z rodzicamiJ
Miłego dniaJ