Temat dnia: Zabawy z wiatraczkami – 03.06.2020.            

Cele :

  • usprawnianie narządów mowy – język, wargi, żuchwa
  • prawidłowa artykulacja głoski w

Formy aktywności dziecięcej:

  językowa,  plastyczna, muzyczna, ruchowa

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki i tak jak wczoraj poproszę was żebyście wzięły małe lusterka. Wczoraj przeglądałyście się w lusterkach, malowałyście swoje głowy, a dzisiaj poćwiczymy nasz język ,wargi i żuchwę J
  2. Ćwiczenia logopedyczne z lusterkami – Drodzy rodzice, proszę, żebyście opowiedziały swoim dzieciom o podróży dookoła świata w jaką wybierze się nasz język J.

A więc zaczynamy: język wyruszył w podróż dookoła świata – dzieci rysują koła językiem po górnej i po dolnej wardze. Wędrował przez góry i doliny – dzieci unoszą język za górne zęby i za dolne zęby. Potem wspiął się na wysoką górę – dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego. Z góry rozpościerał się przepiękny widok. Widok ten zadziwił go - dzieci wysuwają wargi do przodu  i mówią - oooo. Kiedy zszedł z góry zobaczył gromadkę dzieci, i przywitał się z każdym osobno – dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole . Potem długo płynął łódką  i machał wiosłami  - dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust. Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami  - dzieci przesuwają język po górnej wardze. Aż wreszcie wylądował na ziemi  - dzieci chowają język za dolne zęby. Pamiętajmy, że każde ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.

  1. 3. Zabawy z głoską w- prezentacja prawidłowej artykulacji głoski w – nadal będą nam potrzebne lusterka. A teraz pobawimy się z głoską w czyli inaczej mówiąc z dźwiękiem w. Osoba dorosła pokazuje prawidłową artykulację tej głoski. Zwracamy uwagę, aby podczas jej wymawiania nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają po osobie dorosłej głoskę kontrolując w lusterku pracę języka. Potem w lusterku wymawiamy sylaby: wa, wo, we, wu, wi. Następnie możemy wyszukiwać wyrazów , w których na początku słychać głoskę w - karta pracy 1.

Drodzy Rodzice – głoska w jest głoską wargowo – zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczenie powietrza przez powstałą w ten sposób szczelinę.J

  1. Ćwiczenia oddechowe – „ Wesoły wiatraczek” – a teraz do tej zabawy będziemy potrzebować kolorowych wstążeczek lub pasków kolorowej bibuły, to będą nasze wesołe wiatraczki.. Możemy machać naszymi kolorowymi wstążeczkami biegając ostrożnie po pokoju. Na hasło – stop ! – wciągamy powietrze nosem i wydmuchujemy je na wstążki, tak aby się poruszały.
  2. Praca plastyczna - „ Kolorowy wiatraczek” – jeżeli macie ochotę pokolorujcie teraz obrazek wiatraczka dowolnie wybranymi kolorami – karta pracy nr 2. Chyba, że chcecie zrobić wiatraczka z papieru J . Zapraszam do obejrzenia filmiku z instrukcją:

https://www.youtube.com/watch?v=EF-VG0wHvH0.

A może ktoś z was wie, jaką głoskę słychać na początku wyrazu wiatraczek?

  1. 6. Zumba Kids – WAKA, WAKA – w dalszej części dnia zapraszam was do zabawy przy piosence Waka, Waka: https://www.youtube.com/watch?v=ePMn7maSoxs
  2. Praca z obrazkiem – „ Wietrzna pogoda” - popatrzcie jeszcze na obrazki załącznik 1 Połączcie wiatraczek z obrazkiem, na którym widać wietrzną pogodę. Po czym poznaliście?

 

Wesołych zabaw z głoską w J

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 549.68 KB Justyna Krzyżanowska
karta 2 jpg 279.87 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 jpg 528.63 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 03 czerwiec 2020 07:57 Justyna Krzyżanowska