Temat dnia: Zagadkowe zabawy – 04.06.2020.
Cele :
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
Formy aktywności dziecięcej:
językowa, ruchowa, plastyczna, muzyczna
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Lubicie zagadki? Dzisiaj przygotowałam dla was kilka zagadkowych zabaw. A oto pierwsza zabawa:
- Zabawa rozwijająca analizę i syntezę słuchową – „Gdzie jest ten dźwięk?” – Do tej zabawy będzie potrzebny dowolny instrument jaki jest w domu, lub dowolny przedmiot, który wydaje jakiś dźwięk ( sztućce, pokrywki, klucze, kubeczki…)
Osoba dorosła zaczyna zabawę i prosi dzieci, żeby zamknęły na chwilkę oczy. Następnie wygrywa dźwięki na instrumencie lub wybranym przedmiocie stojąc w pewnym miejscu pokoju. Po chwili prosi dzieci, żeby wskazały palcem, z którego miejsca pochodzi dźwięk. Później dzieci mogą zweryfikować swoje wskazanie otwierając oczy. Następnie prosi dzieci, żeby ponownie zamknęły oczy i zmienia swoje ustawienie w pokoju. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową –„ Poszukaj czegoś…?
A teraz osoba dorosła wymienia cechy jakiegoś przedmiotu znajdującego się w pokoju, a zadaniem dzieci jest podać jego nazwę i pokazać gdzie ten przedmiot się znajduje, np. pokaż coś, co jest… i tutaj możemy podać kolor tego przedmiotu, kształt, do czego służy. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy J.
- Praca z obrazkiem – „ Przy stole”- popatrzcie teraz na obrazek – karta pracy nr 1. Kogo widzicie na obrazku?, ile jest dzieci? Rodzina siedzi przy stole i może postanowiła porozmawiać ze sobą i wypić kubek herbaty, soczku lub wody. Ale dzieci mają mały problem. Podczas tej rozmowy zgubiły po jednym bucie. Połącz liniami buty z ich właścicielami.
- Zabawa plastyczna – „ Nieskończony obrazek” – wiem, że każdy z was ma swoją ulubioną przytulankę. Pamiętam, jak przychodziłyście z nią do przedszkola J. Czasami, jak ktoś z was zapomniał wziąć jej z domu, to wtedy prosiłyście o jakąś przytulankę z naszej półki. Przeważnie był to miś J. Popatrzcie teraz na obrazek, na którym jest właśnie miś –
karta pracy nr 2. Powiedzcie, co mu brakuje ? i dorysujcie brakujące elementy. Następnie możecie dokończyć kolorować misia.
- Zagadka słowna z wykorzystaniem piosenki - Krasnoludki”- w dalszej części dnia proponuję wam zabawę do naszej grupowej piosenki. Ale zanim zaczniecie tańczyć i śpiewać sprawdźcie, czy ja dobrze pamiętam jej słowa.
Dawno jej z wami nie śpiewałam L
Osoba dorosła będzie wam czytać słowa piosenki, a wy sprawdzajcie. Jeżeli słowa są inne niż w naszej piosence, to wtedy przerywacie, mówiąc nie i podajecie właściwe. Zaczynamy:
My jesteśmy krasnoludki - hop sa sa, hop sa sa.
Pod drzewami nasze butki - hop sa, hop sa sa.
Jemy mrówki, żabie nóżki oj tak tak, oj tak tak.
A na głowach czarne czapki - to nasz, to nasz znak.
Gdy ktoś zbłądzi to krzyczymy – tru tu tu, tru, tu tu.
Gdy ktoś senny to uśpimy - lu lu lu lu lu.
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka - ajajaj, ajajaj.
To uśmiechnie się niezabudka- uuu,uuu.
- 7. Ilustracja ruchowa piosenki „ Krasnoludki” – słowa piosenki są już sprawdzone przez was, to teraz zapraszam do zabawy przy niej.
Piosenka - „ Krasnoludki”
https://www.youtube.com/watch?v=FaYRAPZIJpY&t=11s:
Miłego dniaJ