Temat tygodnia: Wakacyjnych podróży ciąg dalszy
Temat dnia: Wakacyjne wędrówki – 15.06.2020.
Cele :
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie sprawności narządów mowy i sprawności manualnej
Formy aktywności dziecięcej:
językowa, przyrodnicza, plastyczna, ruchowa,
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Mam dla was zagadkę:
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato niebawem się zaczyna.
Czas rozpocząć też… co?
Wakacje!
- 2. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „ Wakacje”. Zagadka podpowiedziała nam, że dzisiaj dalej będziemy rozmawiać o zbliżających się wakacjach. Popatrzcie teraz na obrazki załącznik 1,2 i posłuchajcie wiersza – nagranie głosowe.
- Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji: osoba dorosła po wysłuchaniu wiersza zadaje dziecku pytania:
- co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
- co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
- a dokąd wy chcecie pojechać na wakacje?
- co się będzie działo w przedszkolu, jak wszyscy wyruszymy na wakacje?
- czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
- czego uczyliśmy się w przedszkolu?
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „ Nasze wakacje” do tej zabawy będą potrzebne ilustracje przedstawiające morze, góry, jezioro, las – załącznik 3, 4. Przed zabawą pokazujemy obrazki i wspólnie nazywamy miejsca, które można odwiedzić w czasie wakacji. Ustalamy z dziećmi, że jak zobaczą obrazek przedstawiający morze to wydają dźwięk szsz, szsz. Kiedy pokażemy góry, dzieci mówią stuk, stuk, a kiedy pokażemy obrazek jeziora, to mówią plusk, plusk. A jaki dźwięk będzie pasował do lasu? Pomyślcie wspólnie z rodzicami i ustalcie. Pokazujemy obrazki w różnej kolejności, a dzieci wydają ustalone dźwięki.
- Ćwiczenie małej motoryki - „ W lodziarni”- a teraz czas na drugą zagadkę:
Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody,
Kiedy upał jest na dworze,
Każdy lubi lizać co… lody ! Po długiej wędrówce po górach, nad morzem, nad jeziorem należy się mała ochłoda i przerwa na loda J. Do tej zabawy będziemy potrzebować: wacików kosmetycznych – to będą kulki lodowe, pęsetki – to będzie łyżka do lodów i będziemy potrzebować jeszcze kostki do gry i kubeczka. Zabawa polega na tym, że rzucamy kostką, liczymy ile oczek wskazała i wkładamy do swojego kubeczka za pomocą pęsetki tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże 6, rzucamy jeszcze raz.
- 6. Zabawa plastyczna - „Kolorowe lody” – w dalszej części dnia proponuję wam wybranie obrazka z lodami i pokolorowanie go według własnego smaku lodowego J - karta pracy nr 1 i nr 2.
- Spacer – myślę, że przy pięknej pogodzie wybierzecie się również z rodzicami na spacer i wstąpicie do lodziarni J.
Miłego dnia !