Temat tygodnia: Wakacyjnych podróży ciąg dalszy

Temat dnia: Wakacyjne wędrówki – 15.06.2020.            

Cele :

  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie sprawności narządów mowy i sprawności manualnej

Formy aktywności dziecięcej:

  językowa, przyrodnicza, plastyczna,  ruchowa,  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Mam dla was zagadkę:

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato niebawem się zaczyna.

Czas rozpocząć też… co?

Wakacje!  

  1.  2. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „ Wakacje”. Zagadka podpowiedziała nam, że dzisiaj dalej będziemy rozmawiać o zbliżających się wakacjach. Popatrzcie teraz na obrazki załącznik 1,2 i posłuchajcie wiersza – nagranie głosowe.
  2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji: osoba dorosła po wysłuchaniu wiersza zadaje dziecku pytania:

- co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?

- co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?

- a dokąd wy chcecie pojechać na wakacje?

- co się będzie działo w przedszkolu, jak wszyscy wyruszymy na wakacje?

- czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

-  czego uczyliśmy się w przedszkolu?  

  1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „ Nasze wakacje” do tej zabawy będą potrzebne ilustracje przedstawiające morze, góry, jezioro, las – załącznik 3, 4. Przed zabawą pokazujemy obrazki i wspólnie nazywamy miejsca, które można odwiedzić w czasie wakacji. Ustalamy z dziećmi, że jak zobaczą obrazek przedstawiający morze to wydają dźwięk szsz, szsz. Kiedy pokażemy góry, dzieci mówią stuk, stuk, a kiedy pokażemy obrazek jeziora, to mówią plusk, plusk. A jaki dźwięk będzie pasował do lasu? Pomyślcie wspólnie z rodzicami i ustalcie. Pokazujemy obrazki w różnej kolejności, a dzieci wydają ustalone dźwięki.
  2. Ćwiczenie małej motoryki - „ W lodziarni”- a teraz czas na drugą zagadkę:

Śmietankowe, owocowe…

Doskonałe dla ochłody,

Kiedy upał jest na dworze,

Każdy lubi lizać co… lody ! Po długiej wędrówce po górach, nad morzem, nad jeziorem należy się mała ochłoda  i przerwa na loda J. Do tej zabawy będziemy potrzebować: wacików kosmetycznych – to będą kulki lodowe, pęsetki – to będzie łyżka do lodów i będziemy  potrzebować jeszcze kostki do gry i kubeczka. Zabawa polega na tym, że rzucamy kostką, liczymy ile oczek wskazała i wkładamy do swojego kubeczka za pomocą pęsetki tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże 6, rzucamy jeszcze raz.

  1. 6. Zabawa plastyczna - „Kolorowe lody” – w dalszej części dnia proponuję wam wybranie obrazka z lodami i pokolorowanie go według własnego smaku lodowego J - karta pracy nr 1 i nr 2.
  2. Spacer – myślę, że przy pięknej pogodzie wybierzecie się również z rodzicami na spacer i wstąpicie do lodziarni J.

Miłego dnia !

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Głos m4a 1.18 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 jpg 1.48 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 1.18 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpg 1.38 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpg 1.47 MB Justyna Krzyżanowska
karta 1 jpg 206.59 KB Justyna Krzyżanowska
karta 2 jpg 225.61 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 15 czerwiec 2020 07:25 Justyna Krzyżanowska