Scenariusz zajęcia na 19.06.2020

Temat dnia: „Niedługo się pożegnamy i na wakacje wyruszamy”

Propozycje do pracy z dzieckiem:

Witajcie Starszaki!!!

 

Drogie Starszaki witajcie w piątek!!!

Dzisiejszy dzień zaczynamy od wysłuchania wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech.”

 

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

 

  • Pytania do wiersza.

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

− Gdzie wybieracie się na wakacje? Gdzie chciałybyście wyjechać?

  • Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

Rozmowa o tych miejscach, rodzic zadaje dodatkowe pytania; dzieci opowiadają o innych, ciekawych miejscach w Polsce.

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 70.

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie

chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

  • Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.

Potrzebne będą: kartka, mazak i partner do zabawy wiec zaproście do niej rodziców, rodzeństwo lub dziadków.

Dobierzcie się parami, usiądźcie naprzeciwko siebie w nieznacznej odległości. Każde z Was ma kartkę i mazak do rysowania. Jedna osoba zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada partnerowi o tym, co robi, np.:

„Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo, w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu.”

Partner rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy . Na zakończenie zabawy porównajcie rysunki; zwróćcie uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.

  • A teraz przerwa na ćwiczenia:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

  • W drugiej części porozmawiamy o letniej pogodzie

Zapraszamy Was do wysłuchania opowiadania pt. “Pogoda” B. Formy

 

„Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

– Mamusiu, nie widać słońca. Po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.

– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama.

– Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady. Adaś wpatruje się w mapę pogody.

– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa. Zegar wybija ósmą godzinę.

– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola. – Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej. Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone."

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na poniższe pytania:

 

- Gdzie wybierał się Adaś?

- Dlaczego chłopiec był zmartwiony?

- Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?

- Jaka pogoda była na wycieczce?

 

„Zjawiska atmosferyczne” – Moi drodzy, czy Wy wiecie:

- Czym różni się lato od innych pór roku?

- Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas?

Dołączamy dla Was obrazki/ piktogramy zjawisk kojarzących się z min. z latem: słonko, wiatr, tęcza, piorun, deszcz.

Postarajcie się rozpoznać i nazywać w wyrazach znane Wam literki, a następnie wyróżnić spółgłoski i samogłoski.

  • I jeszcze mała powtórka ….. czy wiecie jaki mamy dzisiaj dzień? Dzisiaj jest piątek, jutro będzie…..? a wczoraj był….?, A jaki dzień będzie za trzy dni….? Na pewno poszło Wam świetnie. Utrwalajcie dni tygodnia, miesiące i pory roku…
  • Na koniec posłuchajcie piosenki:

Śpiewające Brzdące - Pogoda - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Miłej zabawy!

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 22.81 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 png 944.44 KB Justyna Krzyżanowska
karta 1 png 970.55 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
piątek, 19 czerwiec 2020 08:56 Justyna Krzyżanowska
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 czerwiec 2020 08:12 Justyna Krzyżanowska