Muchomorki, Duszki Leśne, Pajacyki 05.04.2021 r.

 

Propozycje aktywności dla dzieci pięcioletnich i sześcioletnich na wtorek 5 kwietnia  2021r.

 

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem

 

Temat dnia: Gimnastyka to zabawa

Witajcie 5-latki i 6-latki. Jak się macie po świętach? Serdecznie Was pozdrawiamy i do wspólnych zabaw z rodzicem  zapraszamy.

 

  1. Słuchanie wiersza pt. „Gimnastyka” Jadwigi Koczanowskiej

Gimnastyka to zabawa,                                                                                                                                    ale także ważna sprawa,                                                                                                                                 bo to sposób jest jedyny,                                                                                                                                    żeby silnym być i zwinnym.                                                                                                                     

Skłony, skoki i przysiady                                                                                                                         trzeba  ćwiczyć- nie ma rady!                                                                                                                         To dla zdrowia i urody                                                                                                                                niezawodne są metody.

Rozmowa na temat wiersza:                                                                                                                                - Co trzeba zrobić, aby być silnym i zwinnym?                                                                                               - Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach? (załącznik 1.)

  1. Zabawa „Zrób tak samo” (załącznik 2.)                                                      Rodzic wskazuje obrazek, a dziecko przyjmuje odpowiednią postawę.
  2. Karta pracy, cz. 3, str. 63 Dziecko nazywa przedmioty ukryte na rysunkach i rysuje je w pętlach. Nazywa dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Koloruje ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która dziecku podoba się najbardziej.
  3. Zabawa muzyczno- ruchowa „Aerobik”

Dziecko staje w pewnej odległości przed rodzicem. Przy nagraniu muzyki tanecznej rodzic wykonuje ruchy, np. podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion a dziecko je naśladuje. Potem może nastąpić zmiana i dziecko pokazuje ruchy, które rodzic naśladuje.

  1. Zabawy i ćwiczenia z literą „f, F”

Rodzic proponuje dziecku obejrzenie filmu o mieszaniu kolorów i powstawaniu nowych. Jest to wstęp do poznania litery „f”. Jeśli dziecko ma w domu farby, to może wykonać eksperyment.

Mieszanie kolorów:

https://:www.youtube.com/watch?v=0VYOoO1IxY

 

Wprowadzenie litery „f” w przedszkolu:                                                

https//:www.youtube.com/watch?v=b25Kb_umFOk

W filmie nauczycielka wprowadza literę według poniższego toku:

 Analiza i synteza słuchowa słowa „farby” (6-latki):

- dzielenie słowa „farby” na sylaby,                                                                                                               - wyodrębnienie pierwszej głoski:                                                                                                                    Co słyszysz na początku słowa farby?                                                                                                                           - dzielenie słowa „farby” na głoski:                                                                                                            Dziecko podaje przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (fajka, flaga, foka,…), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy, …) oraz na końcu (elf, kilof, traf, …)                                 - liczenie głosek w słowie „farby”,                                                                                                                 - budowanie schematu słowa „farby” (białe nakrywki): □□□□□,                                                                                                                                         - podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską „f” (Franek, Filip, Felicja, …),                        - analiza i synteza słowa „Franek”:  dzielenie słowa na sylaby, głoski, budowanie jego schematu: □□□□□□,                                                                                                                                        - pokaz litery „f” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,                                                                                - umieszczanie liter pod schematami słów „farby, Franek”,                                                                               - odczytywanie wyrazów „farby, Franek”.                                                                                                   

  1. Pisanie liter

5-latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – s. 40

6-latki Odkrywam siebie. Litery i liczby – s. 80, 82

 

  1. Czytanie sylab i tekstu z literą „f”, pokaz pisania litery

Jest to dodatkowa propozycja dla dzieci 6-letnich

https//:www.youtube.com/watch?v=oFhAkZLGSU

 

 

 

Załącznik 1.

Załącznik 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 06 kwiecień 2021 07:17 Justyna Krzyżanowska