Muchomorki, Duszki Leśne, Pajacyki 05.04.2021 r.
Propozycje aktywności dla dzieci pięcioletnich i sześcioletnich na wtorek 5 kwietnia 2021r.
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Temat dnia: Gimnastyka to zabawa
Witajcie 5-latki i 6-latki. Jak się macie po świętach? Serdecznie Was pozdrawiamy i do wspólnych zabaw z rodzicem zapraszamy.
- Słuchanie wiersza pt. „Gimnastyka” Jadwigi Koczanowskiej
Gimnastyka to zabawa, ale także ważna sprawa, bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć- nie ma rady! To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.
Rozmowa na temat wiersza: - Co trzeba zrobić, aby być silnym i zwinnym? - Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach? (załącznik 1.)
- Zabawa „Zrób tak samo” (załącznik 2.) Rodzic wskazuje obrazek, a dziecko przyjmuje odpowiednią postawę.
- Karta pracy, cz. 3, str. 63 Dziecko nazywa przedmioty ukryte na rysunkach i rysuje je w pętlach. Nazywa dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Koloruje ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która dziecku podoba się najbardziej.
- Zabawa muzyczno- ruchowa „Aerobik”
Dziecko staje w pewnej odległości przed rodzicem. Przy nagraniu muzyki tanecznej rodzic wykonuje ruchy, np. podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion a dziecko je naśladuje. Potem może nastąpić zmiana i dziecko pokazuje ruchy, które rodzic naśladuje.
- Zabawy i ćwiczenia z literą „f, F”
Rodzic proponuje dziecku obejrzenie filmu o mieszaniu kolorów i powstawaniu nowych. Jest to wstęp do poznania litery „f”. Jeśli dziecko ma w domu farby, to może wykonać eksperyment.
Mieszanie kolorów:
https://:www.youtube.com/watch?v=0VYOoO1IxY
Wprowadzenie litery „f” w przedszkolu:
https//:www.youtube.com/watch?v=b25Kb_umFOk
W filmie nauczycielka wprowadza literę według poniższego toku:
Analiza i synteza słuchowa słowa „farby” (6-latki):
- dzielenie słowa „farby” na sylaby, - wyodrębnienie pierwszej głoski: Co słyszysz na początku słowa farby? - dzielenie słowa „farby” na głoski: Dziecko podaje przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (fajka, flaga, foka,…), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy, …) oraz na końcu (elf, kilof, traf, …) - liczenie głosek w słowie „farby”, - budowanie schematu słowa „farby” (białe nakrywki): □□□□□, - podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską „f” (Franek, Filip, Felicja, …), - analiza i synteza słowa „Franek”: dzielenie słowa na sylaby, głoski, budowanie jego schematu: □□□□□□, - pokaz litery „f” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, - umieszczanie liter pod schematami słów „farby, Franek”, - odczytywanie wyrazów „farby, Franek”.
- Pisanie liter
5-latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – s. 40
6-latki Odkrywam siebie. Litery i liczby – s. 80, 82
- Czytanie sylab i tekstu z literą „f”, pokaz pisania litery
Jest to dodatkowa propozycja dla dzieci 6-letnich
https//:www.youtube.com/watch?v=oFhAkZLGSU
Załącznik 1.
Załącznik 2.