09.04.2021 r. – propozycja działań dla dzieci 3-4-letnich
Grupa: Krasnoludki i Biedronki
Opracowanie: Grażyna H.
Temat dnia: Moje zabawy na powietrzu
Cele: - rozwijanie sprawności manualnej
Propozycje zabaw i ćwiczeń:
- Rysowany wierszyk pt. „Słońce”
Dziecko rysuje według tekstu wierszyka.
Rysuję kółeczko, żółciutkie, gorące.
Dorysuję kreseczki i otrzymam słońce.
- Zabawa z piłką „Piłka parzy”
Rodzic lekko podrzuca piłkę do góry. Dziecko ucieka od piłki, żeby go nie dotknęła, nie oparzyła. Po rodzicu dziecko podrzuca piłkę do góry, a rodzic stara się uciec od piłki, by nie oparzyła. Podrzucanie można powtórzyć kilka razy.
- Zabawy z piłeczką
Zachęcam rodzica do wspólnego ćwiczenia z dzieckiem.
- Dziecko siada z rodzicem na podłodze w siadzie rozkrocznym, naprzeciwko siebie. Toczą piłeczkę do siebie.
- W staniu dziecko z rodzicem rzucają piłeczkę do siebie.
- Dziecko na czworakach popycha piłeczkę głową przed siebie.
- Rozmowa w oparciu o ilustracje
Rodzic proponuje dziecku obejrzenie ilustracji (załącznik). Pyta: - Co robią dzieci? (jeżdżą na rowerze, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają ze zjeżdżalni) - Lubisz zabawy ruchowe na powietrzu? - Które zabawy lubisz najbardziej?
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki
Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. Rodzic robi przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na wykonanie czynności.
Janek lubi biegać. Hania – na leżaku spać.
Julek – jeździć na rowerze, a ja w kosza grać.
- „Moje zabawy na powietrzu” -malowanie scen realnych
Należy przygotować kartkę, farby, pędzel, kubek z wodą.
Rodzic prosi, żeby dziecko namalowało siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu. Zwraca uwagę, żeby dziecko malowało końcówką pędzelka i płukało go przed użyciem farby w innym kolorze. Jeśli dziecko nie ma w domu farb to, może narysować obrazek kredkami. Drodzy rodzice, mile widziane będzie wykonanie zdjęcia pracy dziecka i wstawienie na Facebooka grupowego.
- Zabawa bieżna „Orzeł”
Rodzic wystukuje rytm (na bębenku, pałeczkami, klockami, może wyklaskiwać dłońmi), a dziecko biega rytmicznie. Na przerwę dziecko zatrzymuje się, wyciąga w bok wyprostowane ręce i odwraca głowę w prawą stronę, tę samą, co orzeł w godle. Można powtórzyć kilka razy.