Drukuj

12.04.2021 r. -propozycje aktywności dla dzieci z grupy Krasnoludków i Biedronek

 

Temat tygodnia: Nie jesteśmy sami w kosmosie

Temat dnia: Ufoludki

Cel ogólny: wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń

Dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki

 

  1. Zabawa ruchowa „Start rakiety”

Dziecko siada w siadzie klęcznym. Naśladuje start rakiety, uderzając dłońmi najpierw w podłogę- bardzo powoli, potem w uda- szybciej, a następnie coraz szybciej w dłonie. Jednocześnie naśladuje głosem start rakiety, wymawiając długo kolejne samogłoski: a, o, i, e, u, y- wypowiada je coraz głośniej. Gdy rakieta wznosi się w górę, dziecko unosi ręce w górę i całym ciałem wykonuje wyskok w górę.

 

  1. Propozycja obejrzenia filmu

https://www.youtube.com/watch?v=MqrAV8D2zMg                                               

 

  1. Zabawa ruchowa „Planety”

Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach. Rodzic stoi w środku pokoju. Na dźwięk klaśnięcia rodzica w dłonie dziecko chodzi wokół rodzica, który pełni rolę Słońca. Na kolejny sygnał dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach.

 

  1. Oglądanie obrazka (załącznik), zauważanie różnic, rysowanie po śladzie (4-latki)

 

  1. Słuchanie wiersza pt. „Ufoludek” B. Szelągowskiej

Rodzic czyta dziecku wiersz:

 

Gdzieś daleko, we wszechświecie,

żyją sobie ufoludki.

Ale jak wyglądać mogą?

Może tak jak krasnoludki:

długa broda, czapka, pasek,

kubrak piękny i czerwony …

Albo może tak jak troll,

w gęstym lesie zagubiony…

Jak wielkolud, co potrafi

zniszczyć miasto jednym butem …

Chyba jednak jest niewielki!

Myślę, że jak liliputek!

Ktoś powiedział, że zielony

i w kosmosie spodkiem lata.

Ale jedno wiem na pewno:

tak jak ja jest ciekaw świata!

 

Rozmowa na temat treści wiersza: 

- Do kogo może być podobny ufoludek z wiersza?

 

  1. Malowanie ufoludka

Rodzic przygotowuje kartkę, farby, pędzel, kubek z wodą. 

Dziecko maluje ufoludka według swojego pomysłu.

Po zakończeniu pracy rodzic prosi, żeby dziecko opowiedziało, jak wygląda ufoludek.

 

  1. „Rozmowy kosmitów”

Dziecko wymawia sylaby: ba- bo- bi, be- bu- by, pa- po- pi, pe- pu- py, najpierw cicho i coraz głośniej, a następnie głośno i coraz ciszej.

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 pdf 684.62 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 JPG 1.50 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 12 kwiecień 2021 07:44 Justyna Krzyżanowska
Artykuł został zmieniony. wtorek, 13 kwiecień 2021 07:11 Justyna Krzyżanowska