13.04. 2021. Propozycje aktywności dla dzieci z grupy
KRASNOLUDKI I BIEDRONKI
A KIEDY JUŻ NA ZIEMI WSZYSTKO ZWIEDZĘ,
RAKIETĄ W KOSMOS POLECĘ.
Opracowała: Danuta Górecka
Temat tygodnia: „Chciałbym być kosmonautą”.
Temat dnia: Przybysze z kosmosu.
Cele główne:
- gromadzenie ciekawostek na temat kosmosu, zainteresowanie tą tematyką dzieci,
- rozwijanie mowy i wyobraźni w wypowiedzi na temat wyglądu przybysza z innej planety
( ufoludka).
- Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki ilustrowanej sylwetką ufoludka wybraną
przez dziecko.
Załącznik nr1.
Podczas recytacji rodzica dziecko może ufoludka pokolorować.
Jestem sobie ufoludek,
cały zieloniutki.
Mam 3 ręce, 4 nogi
i nos okrąglutki.
Brzuch okrągły tak jak bania.
Małe czułki do wąchania.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem
więc na Ziemię przyleciałem.
Ziemia piękną jest planetą.
- Zabawa ruchowo – naśladowcza „Rakieta”.
Dziecko siedzi trzymając ręce na udach. Na zapowiedź: „Uruchamiamy rakietę”, zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręci rękami młynek i unosi ręce w górę wypowiadając: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3 – 4 razy.
- Ćwiczenia spostrzegawczości z elementem przeliczania.
Załącznik nr 2.
- Ćwiczenia syntezy słuchowej „E cho – kosmiczne”.
Rodzic wypowiada słowa dotyczące tematu, z podziałem na sylaby, np. ra-kie-ta, kos-mos,
pla-ne-ty, księ-życ, nie-bo, gwia-zdy. Dziecko powtarza całe słowa kilka razy.
- Konturowy obrazek- Noc.
Załącznik nr 3.
NIE WARTO MIESZKAĆ NA MARSIE,
NIE WARTO MIESZKAĆ NA WENUS,
NA ZIEMI JEST ŻYCIE CIEKAWSZE,
POWTARZAM TO KAŻDEMU. MIŁEGO DNIA!