Drukuj

Propozycje aktywności dla dzieci z grupy Krasnoludków i Biedronek

Data: 15.04.2021 r. (czwartek)

Temat dnia: Rakieta kosmiczna

Cel: rozwijanie sprawności manualnej

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń:

 

  1. Ćwiczenie słuchu „Skąd słychać dźwięk?”

Rodzic przygotowuje przedmiot wydający metaliczny dźwięk.

Dziecko siedzi na dywanie w centralnym miejscu pokoju. Rodzic prosi, żeby zamknęło oczy i wsłuchało się w odgłos „lądującego statku kosmicznego”. Przez chwilę prezentuje dźwięk. Za każdym razem rodzic zmienia miejsce, w którym gra na przygotowanym przedmiocie, a dziecko wskazuje kierunek, z którego dźwięk dobiega.  

 

  1. Praca plastyczna „Gwieździste niebo”

Rodzic wycina z ziemniaka stempel w kształcie gwiazdy. Dziecko moczy stempel w żółtej farbie i  odbija gwiazdy na niebieskim (granatowym) tle.

 

  1. Zabawa ruchowa „Start rakiety”

Dziecko siada w siadzie klęcznym. Naśladuje start rakiety, uderzając dłońmi najpierw w podłogę- bardzo powoli, potem w uda- szybciej, a następnie coraz szybciej w dłonie. Jednocześnie naśladuje głosem start rakiety, wymawiając długo kolejne samogłoski: a, o, i, e, u, y- wypowiada je coraz głośniej. Gdy rakieta wznosi się w górę, dziecko unosi ręce w górę i całym ciałem wykonuje wyskok w górę.

 

  1. Nauka I zwrotki piosenki pt. „Trzej kosmici”

Rodzic czyta fragmentami I zwrotkę piosenki a dziecko powtarza za rodzicem. Można wyjaśnić dziecku znaczenie słów: kosmita, ranek.

Rozmowa na temat treści: Kto przyleciał rankiem? Ilu było kosmitów? W czym przylecieli kosmici?

Potem dziecko śpiewa I zwrotkę i refren z dzieckiem w nagraniu.

  1. zwrotka:

Trzej kosmici, trzej kosmici

przylecieli rankiem.

Ten w talerzu, tamten w spodku,

trzeci leciał w dzbanku.

Ref.

Pierwszy- krągłe jajeczko,

drugi- chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.

 

https://uciocimariolki.pl/trzej-kosmici/

 

  1. Ćwiczenie syntezy słuchowej „O czym mówią ufoludki?” (załącznik 1.)

Rodzic pokazuje dziecku obrazki związane z kosmosem (załącznik). Są tu: ufoludek, kosmonauta, Ziemia, planety, Słońce, gwiazda, rakieta. Prosi o nazwanie tych obrazków. Potem rodzic przyjmuje rolę ufoludka, który posługuje się kosmicznym językiem. Podaje nazwy obrazków, dzieląc je na sylaby. Zadaniem dziecka jest wskazanie obrazka, o którym mówi ufoludek.

 

  1. Zabawa ruchowa „Co umie robić ufoludek?”

Dziecko przyjmuje rolę ufoludka. Pokazuje, co ufoludek potrafi, np.: podskakiwać, obracać się, robić pajacyki, poruszać głową na boki, krążyć biodrami.

 

  1. Praca plastyczna „Rakieta kosmiczna” (załącznik 2.)

Dzieci 3-letnie mogą obrazek pokolorować albo pomalować farbami.

Dzieci 4-letnie kolorują albo malują farbami rakietę i niebo. Dekorują obrazek w zależności od posiadanych materiałów bibułą, folią aluminiową, naklejkami, klejem brokatowym, plasteliną, itp.

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. czwartek, 15 kwiecień 2021 08:10 Justyna Krzyżanowska