Drukuj

Scenariusz sytuacji edukacyjnych na piątek 19.11.21

Temat dnia: Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

 

  1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Małe cuda.
    • Przypomnienie poznanych praw dzieci.
    Wiersz:
    To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,
    bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!
    Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,
    koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.
    Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,
    badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.
    Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,
    wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!
    Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,
    a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.
    Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,
    śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.
    Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,
    są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!
    Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,
    świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.
    • Rozmowa na temat wiersza.
    − Kto uczy dorosłych radości?
    − Czy dobrze jest być dzieckiem?
    − Co lubią dzieci?
    − Czego nie można robić dzieciom?
    − Czego zawsze chcą dzieci?
    − Kiedy dzieci są szczęśliwe?
    − Czy wszystkie dzieci żyją w godnych warunkach? Dlaczego?


Rodzic wyjaśnia, że 20 listopada jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka (w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka w 1959 roku oraz Konwencji o prawach dziecka w 1989 r.). Informuje,  że istnieje organizacja UNICEF, która zajmuje się pomocą dla dzieci (jedzenie, ubrania, nauka, szczepionki).
• Słuchanie sentencji na temat dzieci, próby ich wyjaśniania.
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Janusz Korczak
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zaję-
tym i domagać się ze wszystkich sił tego, czego się pragnie. Paulo Coelho
Rodzic pyta dziecko:
− Jak rozumiesz te myśli powiedziane przez mądrych ludzi?
2. Nauka rymowanki „ Raz, dwa, trzy”

Raz, dwa, trzy,                                                                                                                                                                              jestem zły.                                                                                                                                                                                                      Cztery, pięć, sześć,                                                                                                                                                                               nie chcę dzisiaj jeść.                                                                                                                                                                               Siedem, osiem, dziewięć,                                                                                                                                                               zrobię coś dla ciebie.                                                                                                                                                                               Będę się obracać w koło,                                                                                                                                                                                             ty uśmiechaj się wesoło.

  1. Rysowanie siebie – złoszczącego się i wesołego. Dziecko określa, które sytuacje powodują złość, a które

radość.

  1. Tworzenie własnych puzzli – załącznik ( obrazek dzieci trzymających się za ręce)

 

 

4.. Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

Załączniki:

 

 

 

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. piątek, 19 listopad 2021 08:32 Justyna Krzyżanowska