Propozycje działań dla dzieci na środę – 08.12.21
Temat dnia: Mikołajkowe niespodzianki
- „ Tajemnicze zabawki” – zabawa rozwijająca zmysł dotyku. Potrzebny będzie worek i wybrane zabawki, przybory: miś, auto, klocek, kredka, książka, piłeczka, itp. Mówimy dziecku, że to jest worek Mikołaja. Dziecko próbuje poznać za pomocą dotyku ( nie widząc przedmiotu ), jaki prezent Mikołaj włożył do środka. Dziecko nie od razu podaje nazwę przedmiotu, który dotyka, lecz opisuje jego cechy ( np.; ten przedmiot jest twardy, jest zrobiony z drewna, służy do kolorowania, , może być w wielu kolorach ).
- Zabawy z liczbami – rozwijanie umiejętności liczenia, utrwalanie zapisów cyfrowych liczb: 1-7.
- „ Kto wyrzuci 6?”- zabawa z kostkami do gry. Potrzebne są 3 kostki do gry. Rodzic rzuca kostką – liczba kropek to np.4. Zadaniem dziecka jest wyrzucenie takiej samej liczby oczek – jedną lub dwoma kostkami. Gdy się to uda, rodzic ponownie rzuca kostką. W przypadku liczb od 1 do 3 dziecko może rzucić tylko jedną kostką, od 4 do 6 – dwoma kostkami. Gdy dziecko wyrzuci 6 oczek na kostce zostaje „ królem/królową liczb”. Jeśli w toku zabawy rodzic nie wyrzuci 6, na koniec pyta o najwyższą liczbę oczek na jednej kostce.
- „ Rosnące wieże” – szeregowanie i przeliczanie.
Potrzebne klocki w różnych kolorach i kartoniki z liczbami od 1 do 7. Zadaniem dziecka jest ułożenie wież od najniższej do najwyższej. Wieże zbudowane z jednego, dwóch, trzech, czterech, pięciu, sześciu, siedmiu klocków ( każda wieża w innym kolorze ). Rodzic zadaje pytania typu:
- Ile jest wież? –
- Która z kolei wieża jest najwyższa?
- W jakim kolorze jest szósta wieża?
- Która z kolei wieża jest w kolorze czerwonym?
* Rodzic wskazuje wieżę z 7 klocków i 4 klocków i pyta ile trzeba dołożyć klocków, by te dwie wieże były równe? ( dziecko wykonuje )
* Dziecko dopasowuje kartoniki z cyframi do wież o odpowiedniej liczbie klocków.
* Układanie rytmu z kartoników z liczbami
Dziecko układa np.: 1, 3, 5, 7, 1,3, 5, 7…
- Ćwiczenia gimnastyczne
https://www.youtube.com/watch?v=3Uv1Ngnha8o