Scenariusz sytuacji edukacyjnych dla dzieci na dzień 06.04.20

  1. Rozpoznanie jajka za pomocą dotyku ( zakrywamy dziecku oczy i dajemy do ręki ugotowane jajko).
  2. „ Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?”- eksperyment

Przygotować należy 2 szklanki z wodą i 2 jajka: świeże i stare

Dziecko wkłada jajka do szklanek. Prosimy, by obserwowało co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? ( Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry).

  1. Rozwiązanie zagadki:

To w nim leżą na serwetce

Jajka malowane

A pośrodku, obok chlebka,

Spoczywa baranek. ( koszyczek wielkanocny)

  1. Prezentacja koszyczka wielkanocnego- rodzic wyjaśnia co włożyć trzeba do tego koszyczka ( chleb ,jajka, wędlina, sól i pieprz, baranek, chrzan).
  2. Słuchanie wiersza „ Wielkanoc”- A. Widzowskiej

- Kurko, proszę, zanieś jajeczka,

Śnieżnobiałe lub brązowe,

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

Z chlebkiem babką lukrowaną,

Potem pójdę je poświęcić

Z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

Podzielimy się święconką

I buziaka dam mamusi,

Zajączkowi i kurczątkom.

„ Smigus - dyngus!” – ktoś zawoła,

Tatę wodą popryskamy,

Mama będzie zmokłą kurą,

Bo to poniedziałek lany.

  1. Rozmowa na podstawie wiersza:

- Z czego robi się pisanki?

- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

- Co robimy w lany poniedziałek?

- Co dziecku kojarzy się ze Świętami Wielkanocnymi?

     * Wspólne wykonanie masy solnej.  

     Przygotować: rękawiczki jednorazowe, miskę, szklankę, mąkę, sól, wodę, olej

Odmierzamy taką samą porcję mąki i soli (po pół szklanki jednego i drugiego produktu) i około ¼ szklanki wody, 1 łyżeczkę oleju. Wszystko razem mieszamy. Konsystencja ciasta powinna być elastyczna.

Ciasto rozdzielamy na 5 części, do każdej z części dodajemy odrobinę farby plakatowej(do jednej  czerwoną, drugiej zieloną, trzeciej niebieską, czwartej żółtą, do piątej pomarańczową).

  1. Lepienie jajek różnej wielkości.

Zadaniem dziecka jest ulepienie jajek różnego koloru i wielkości . Po ulepieniu zostawiamy do wyschnięcia.

Uwaga: Te jajka będą potrzebne na kolejne zajęcia ( do zajęć matematycznych)

  1. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej- „ Jajka na łyżce”

Zadanie polega na przeniesieniu jajka na łyżce do wyznaczonego miejsca tak, aby nie spadło ono z łyżki.

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 gif 59.28 KB Justyna Krzyżanowska
karta 2 jpg 42.69 KB Justyna Krzyżanowska
karta 3 jpg 198.40 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
niedziela, 05 kwiecień 2020 18:17 Justyna Krzyżanowska