Temat tygodnia: WIEKANOC

Temat dnia : Kraszanki, pisanki .

1.Rozmowa na temat : ,,Jakie są jajka?’’ ( z wykorzystaniem obrazków). Załącznik nr.1. (zdjęcia).

(strusie, gęsie, kacze, kurze, przepiórcze)

Kochani , opowiecie, jaki mają kolor , wielkość, kształt.

2. Praca dla całej rodzinki ,,Nasze jajko wielkanocne ‘’.

Bardzo proszę, aby pomóc dziecku wyciąć duże jajo. Jeśli nie macie Państwo dużego papieru, można połączyć i skleić 2 lub 4 kartki do ksero taśmą,  przeźroczystą,  malarską lub zwykłym plastrem. Potrzebne będą także kredki lub farby.

Każdy z domowników ozdabia jajko według własnego pomysłu. Można to robić pojedynczo lub jednocześnie. Ważne, aby na koniec obejrzeć pracę i docenić wkład każdego artysty.

3.Zabawa ruchowa ,,Kura i jajka ‘’.

Jeden domownik pełni rolę ,,kury’’, a pozostali są jajkami – kucają. ,,Kura dotyka jajek’’. Wychodzą z nich kurczęta , naśladują ruchy swojej mamy i wędrują za nią. Na koniec następuje zamiana ról.

4.Rozmawa o pisankach i kraszankach. Załącznik nr.2 .

Mama lub tata pyta dziecko, czy wiedzą, czym się różnią. Wskazując na jedną grupę, mówi ,,to kraszanki’’. Druga grupa to ,,pisanki’’.

 Inf.- Nazwa ,,kraszanka’’ pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polega na  farbowaniu na jednolity kolor, bez wzoru.

,,Pisanka’’ to jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem. Obecnie różnobarwnie pomalowane jajka to ,,pisanki’’.

5.Słuchanie piosenki ,,Pisanki,pisanki’’. Załącznik nr.3.

Po wysłuchaniu utworu, można porozmawiać z dzieckiem; przykładowe pytania;

-jakie kolory mogą mieć pisanki,,?

-co można na nich namalować?

-co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?

-czy lubicie wielkanocne święta i dlaczego?

6. Zajęcia przyrodnicze .,,Zakładamy uprawę rzeżuchy’’.

Potrzebne będą :talerzyk, wata lub lignina, nasiona rzeżuchy, woda.

Układamy watę lub ligninę na spodku, wysypujemy rzeżuchę i ją podlewamy. Umieszczamy talerzyk z nasionami na parapecie okna. Przypominam o podlewaniu ! Będzie to świetna dekoracja na wielkanocny stół. Załącznik nr 4.

7.Karta pracy;  Załącznik nr. 5.

dziecko łączy liniami rysunki pisanek od najmniejszego do największego,

-koloruje rysunek największej pisanki

-koloruje rysunki jajek wg określonego rytmu.

8.Zabawa ruchowa – możemy powtórzyć zabawę z pt.3.

Miłej i wesołej zabawy !

 

Załącznik nr 3

Pisanki, pisanki - piosenka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 30.75 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 74.54 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpg 61.25 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 5 jpg 28.38 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 06 kwiecień 2020 19:43 Justyna Krzyżanowska