Scenariusz sytuacji edukacyjnej na wtorek 07 kwietnia 2020

  1. Ciężka

Temat dnia: Liczenie pisanek

Witajcie starszaki, jak się macie? Serdecznie Was pozdrawiamy i do wspólnych zabaw z rodzicem zapraszamy.

Propozycje do pracy z dzieckiem.

  1. „Nasze pisanki” – zabawa plastyczna (załącznik)

Dziecko przygotowuje pisanki – liczmany do zabaw matematycznych – rodzic pomaga ( można wydrukować szablony pisanek lub narysować pisanki i wyciąć).

  1. Ćwiczenia z pisankami ( pomoce: dwa koszyczki lub talerzyki, sylwety pisanek zrobionych wcześniej przez dziecko – 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich)

Rodzic układa przed dzieckiem dwa koszyczki (talerzyki), a w nich sylwety pisanek.

  • Wyjmowanie pisanek z koszyczków, przeliczanie ich

- ile pisanek jest w pierwszym koszyczku?(6 zielonych,

4 czerwone)

- ile pisanek jest w drugim koszyczku? ( 5 żółtych, 4 niebieskie)

  • Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach
  • Układanie zapisów matematycznych ( pomoce: kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi: <, >, +, =)

Pierwszy koszyczek

6(zielonych)+4(czerwone)=10 pisanek

Drugi koszyczek

5(żółtych)+4(niebieskie)=9 pisanek

  • Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.

10>9

  • Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” Litery i liczby, cz.2,
  1. 62-63 (załącznik)

 – liczenie figur po lewej stronie i po prawej stronie, porównywanie ich liczby, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków

– wykonywanie działań samodzielnie lub z pomocą rodzica, wpisywanie odpowiednich liczb

 

  1. Zabawa plastyczna „Pisanka” – kolorowanka wodna

(kolorowanka znajduje się w wyprawce plastycznej) – dziecko maluje kolorowankę wodą przy użyciu pędzla, określa kolory pisanki.

  1. Zabawy ruchowe: ( pomoce – piłeczka)
  • „Pokaż pisankę” – bieg, na hasło: „Pokaż pisankę” – dziecko zatrzymuje się i pokazuje piłeczkę trzymaną w dłoniach wyciągniętych w stronę rodzica
  • „Wysoko- nisko” – na hasło: ”Wysoko” – dziecko staje na palcach, wyciąga ku górze ręce z piłeczką, na hasło: ”Nisko” – dziecko wykonuje przysiad podparty, stukając piłeczką w podłogę.
  • „Przeskocz piłeczkę” – dziecko wykonuje przeskoki obunóż przez położona na podłodze piłeczkę.
  • „Spacer baranków” – marsz ( rodzic wystukuje marszowy rytm np. na łyżkach, łyżką o garnek, itp.) a dziecko rytmizuje tekst, mówiąc: „Bielutki baranek sobie spaceruje, na Wielkanoc wyczekuje – bee, bee, bee.

Miłej zabawyJ

 

  1. Karta pracy popołudniowa – „Nowe przygody Olka i Ady” cz.3, s. 80 – rysuj pisankę po śladzie (załącznik)

 

 

 

 

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. poniedziałek, 06 kwiecień 2020 19:53 Justyna Krzyżanowska