Scenariusz sytuacji edukacyjnej na wtorek 07 kwietnia 2020
- Ciężka
Temat dnia: Liczenie pisanek
Witajcie starszaki, jak się macie? Serdecznie Was pozdrawiamy i do wspólnych zabaw z rodzicem zapraszamy.
Propozycje do pracy z dzieckiem.
- „Nasze pisanki” – zabawa plastyczna (załącznik)
Dziecko przygotowuje pisanki – liczmany do zabaw matematycznych – rodzic pomaga ( można wydrukować szablony pisanek lub narysować pisanki i wyciąć).
- Ćwiczenia z pisankami ( pomoce: dwa koszyczki lub talerzyki, sylwety pisanek zrobionych wcześniej przez dziecko – 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich)
Rodzic układa przed dzieckiem dwa koszyczki (talerzyki), a w nich sylwety pisanek.
- Wyjmowanie pisanek z koszyczków, przeliczanie ich
- ile pisanek jest w pierwszym koszyczku?(6 zielonych,
4 czerwone)
- ile pisanek jest w drugim koszyczku? ( 5 żółtych, 4 niebieskie)
- Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach
- Układanie zapisów matematycznych ( pomoce: kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi: <, >, +, =)
Pierwszy koszyczek
6(zielonych)+4(czerwone)=10 pisanek
Drugi koszyczek
5(żółtych)+4(niebieskie)=9 pisanek
- Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.
10>9
- Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” Litery i liczby, cz.2,
- 62-63 (załącznik)
– liczenie figur po lewej stronie i po prawej stronie, porównywanie ich liczby, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków
– wykonywanie działań samodzielnie lub z pomocą rodzica, wpisywanie odpowiednich liczb
- Zabawa plastyczna „Pisanka” – kolorowanka wodna
(kolorowanka znajduje się w wyprawce plastycznej) – dziecko maluje kolorowankę wodą przy użyciu pędzla, określa kolory pisanki.
- Zabawy ruchowe: ( pomoce – piłeczka)
- „Pokaż pisankę” – bieg, na hasło: „Pokaż pisankę” – dziecko zatrzymuje się i pokazuje piłeczkę trzymaną w dłoniach wyciągniętych w stronę rodzica
- „Wysoko- nisko” – na hasło: ”Wysoko” – dziecko staje na palcach, wyciąga ku górze ręce z piłeczką, na hasło: ”Nisko” – dziecko wykonuje przysiad podparty, stukając piłeczką w podłogę.
- „Przeskocz piłeczkę” – dziecko wykonuje przeskoki obunóż przez położona na podłodze piłeczkę.
- „Spacer baranków” – marsz ( rodzic wystukuje marszowy rytm np. na łyżkach, łyżką o garnek, itp.) a dziecko rytmizuje tekst, mówiąc: „Bielutki baranek sobie spaceruje, na Wielkanoc wyczekuje – bee, bee, bee.
Miłej zabawyJ
- Karta pracy popołudniowa – „Nowe przygody Olka i Ady” cz.3, s. 80 – rysuj pisankę po śladzie (załącznik)