Temat dnia: Wielkanocne świętowanie – 10.04.2020
Cele :
- utrwalenie wiadomości dotyczących symboli wielkanocnych
- zachęcanie do pielęgnowania tradycji związanych z wysyłaniem życzeń świątecznych
- rozwijanie pomysłowości podczas wykonywania kartki świątecznej dla najbliższych
Formy aktywności dziecięcej:
językowa, plastyczna, ruchowa, muzyczna
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście Wy - Raz, dwa, trzy! Dzisiaj mamy już piątek, piąty dzień tygodnia, potem jest sobota i w niedzielę jest Wielkanoc! Posłuchajcie teraz wiersza o nadchodzącej Wielkanocy. Wiersz B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”
- Osoba dorosła czyta wiersz:
Nadeszła Wielkanoc, czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny, czeka na swych gości.
Pełno na nim potraw: kiełbasa i żurek,
baba lukrowana, tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością, porządki skończone.
Czas na odpoczynek, wszystko już zrobione!
Święconka na stole, a pośród pisanek,
Jak każe tradycja, wystaje baranek!
To czas na życzenia, na wiele radości,
I niech w naszych sercach miłość ciągle gości J
- Rozmowa na temat wysłuchanego utworu: można teraz dziecku zadać pytanie: jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole, dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach, co znajduje się w koszyku ze święconką, czym będziemy się dzielić przed śniadaniem wielkanocnym?
- Zabawa ruchowa – „ Szukamy oznak Wielkiej Nocy w naszym domu” – teraz możemy poszukać różnych symboli świątecznych, które ozdabiają nasze mieszkanie : rodzic może podać nazwę symbolu, a dziecko szuka i mówi, gdzie dana ozdoba się znajduje. Można powtórzyć zabawę zamieniając się z dzieckiem rolami J
- Praca plastyczna – jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której musimy pamiętać –składanie życzeń naszym bliskim, znajomym, którzy nie mogą być razem z nami w te święta. Możemy zrobić dla nich tradycyjne kartki świąteczne. Sposób wykonania kartki jest dowolny. Z dostępnych w domu materiałów spróbujcie drogie dzieci i rodzice wykonać świąteczną kartkę dla najbliższych J Potem ułóżcie wspólnie życzenia. A na koniec pracy też wspólnie zastanówcie się nad sposobem wysłania kartki nie wychodząc z domu J
A może w inny sposób chcielibyście złożyć życzenia swoim bliskim? Porozmawiajcie o tym z rodzicami.
6.W dalszej części dnia - możesz również wykonać kartę pracy nr 1 – na tej karcie jest dużo świątecznych symboli. Nazwij je. Ale w poszczególnych rzędach jest jedna rzecz , która nie pasuje do pozostałych. Weź kredkę i przekreśl ją. Proponuję ci również słuchanie naszej, świątecznej piosenki pt. „Święta tuż, tuż”.
Przypominam stronę: https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
Miłej zabawy!