15.04.2020 r.   

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?

 

GRUPA BIEDRONKI

 

 

 

 
adres linku do pliku z odgłosami zwierząt

 

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Załącznik nr 1.

  1. Zabawa ortofoniczna „Mów jak ja”.

Rodzic wymawia głoski w wymyślony przez siebie sposób (np. wolno, szybko, powoli przeciągając itp.), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

  1. Ćwiczenia słuchowe „Jakie to zwierzę?”

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę.

  1. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka i ich rozpoznawanie.

Załącznik nr 2.

  1. Wysłuchanie wiersza B. Formy „Wiosna na wsi”.

Kogut głośno pieje, gładzi piękne piórka.

Ko, ko jestem głodna- woła Pani kurka.

Na podwórku gęsi i małe kaczuszki

Tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.

Idzie Pan gospodarz, ciężki worek niesie.

Szur, szur sypie ziarna- wszyscy głodni przecież.

Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła

I pachnącą trawą łąkę ozdobiła.

Pasą się owieczki, krowy i barany

Jest już z nami wiosna, świat się cieszy cały.

  1. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.
  • Jakie odgłosy wydawała Pani kurka?
  • Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
  • Jak gospodarz sypał ziarna?
  • Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
  1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Jesteśmy zwierzętami”.

Rodzic wymienia nazwę zwierząt mieszkających na wsi, a dziecko naśladuje dźwięk jaki to zwierzątko wydaje.

  1. Zabawa dydaktyczna „Co od kogo mamy”.

Potrzebne nam będą obrazki- załącznik nr 3.

Rozkładamy obrazki zwierząt z jednej strony. Z drugiej strony w rozsypce obrazki produktów. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt. Zwracamy uwagę, że zarówno koza jak i krowa, dają mleko.

  1. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu…”

Rodzic wciela się w rolę wilka, a drugi z rodziców w rolę mamy lub taty gąski, która woła swoje dziecko gąskę.

Tekst zabawy:

Gąski, gąski do domu?

- boimy się!

Czego?

- wilka złego!

A gdzie on jest?

- za płotem!

Co robi?

- bawi się z kotem!

Gąski, gąski do domu!

Na te słowa dziecko biegnie do swojej mamy gąski lub taty, a zadaniem wilka jest złapanie gąski. Zamieniamy się rolami i zabawę rozpoczynamy od początku.

 

 

Miłej zabawy!!!

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 docx 174.21 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 337.50 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 kwiecień 2020 17:03 Justyna Krzyżanowska