Scenariusz zabaw i zajęć - ,,Muchomorki”  

Danuta Lisowska

15.04.2020r.

Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

Temat dnia : Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci .’’

 ,, Witam wszystkich Was w ten radosny czas,

jedną ręką pomachamy, jednym oczkiem pomrugamy,

teraz sobie podskoczymy i cichutko już siedzimy.”

 Zapraszam Was na ,,wycieczkę na wieś”.

1.Utrwalenie wiadomości o domach wybranych zwierząt – Załącznik nr 1 (filmik).

2.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania ,,Koniki”.  Dzieciaczki , zaproście rodzica

do zabawy. Najpierw wyznaczcie miejsce w mieszkaniu, które będzie ,,stajnią”, czyli domkiem konika. Kiedy rodzic powie ,,koniki na pastwisko”- poruszajcie się na czworaka, podskakując jak koniki i kląskajcie językiem- naśladując odgłos uderzania końskich kopyt o ziemię. Na hasło- ,,koniki do stajni”- wracacie na wcześniej wyznaczone miejsce. Powtórzcie zabawę kilka razy.  Po zabawie , usiądźcie i posłuchajcie ciekawego opowiadania, ale najpierw otwórzcie książkę ,,Olek i Ada na szlaku przygód” na str. 62-63 i 64-65.         

3.Z wizytą na wsi- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby ,,Kaczęta, prosięta … konięta ? Załącznik nr 2    

4.Rozmowa na temat opowiadania.

-kogo odwiedzili Olek i Ada?,

-gdzie mieszka ciocia?

-z czego ucieszyła się Ada?

-co widziały dzieci na wsi?

5.Jak  nazywają się dzieci zwierząt żyjących na wsi?:  gęsi- gąsiątko, konia- źrebiątko,      kaczki- kaczątko, kury- kurczątko, barana- jagniątko, świnki- prosiątko, krowy- cielątko ? Można wykorzystać zdjęcie i pokazywać zwierzęta- Złącznik nr3 i 4 .

 

6.Karta pracy , cz. 4, nr 65. - Drodzy Rodzice , proszę przeczytać dziecku , co ma zrobić w kartach pracy. Załącznik nr 5.  

7.Zajęcie umuzykalniające- zabawa przy piosence- ,,Dziadek fajną farmę miał”. Załącznik 6.

 Dzieci poruszają się w rytmie piosenki i naśladują odgłosy zwierząt z farmy dziadka.

8.Słuchanie ciekawostek o koniach.

- konie są dziko żyjące i udomowione,

-konie potrafią spać na leżąco, jak i na stojąco ,jednak wszystkie razem nie będą się kłaść, ponieważ jeden będzie uważał, aby ostrzec inne konie przed niebezpieczeństwem,

-mogą biegać krótko po urodzeniu,

-żyją nawet 30 lat,

-to zwierzęta roślinożerne,

-mają większe oczy niż jakikolwiek ssak żyjący na ziemi,

-lubią słodkie smaki i zwykle odrzucają wszystko, co jest kwaśne lub gorzkie,

- poruszają się naturalnie za pomocą chodów: idą stępa (powoli, wysoko unosząc nogi),

kłusem (biegną na palcach, ale jeszcze nie za szybko), galopem( biegną szybko, na całych stopach),

-kucyki to małe konie, dobrze wyszkolone są dobre dla dzieci podczas nauki jazdy.

 

9.Dodatkowa karta pracy- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej; Znajdź 5 różnic. Załącznik nr 7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy - NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

Załącznik nr 2

Opowiadanie Olek i Ada ,,Kaczęta, prosięta... konięta?'', czyta Monika Filipowicz.

https://www.youtube.com/watch?v=OdJWW6Q0VAQ&feature=share&fbclid=IwAR29IVz327r3waOlZ8TBsQQrp8D9zoguALweM0DrYdi8iv3yadKcoV9nPzE

 

Załącznik nr 6

Dziadek fajną farmę miał - piosenki dla dzieci Old McDonald po polsku BZYK.tv

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 3 png 184.39 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 png 195.01 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 5 jpg 31.47 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 7 png 199.54 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 kwiecień 2020 17:18 Justyna Krzyżanowska