Scenariusz zabaw i zajęć - ,,Muchomorki”
Danuta Lisowska
15.04.2020r.
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
Temat dnia : Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci .’’
,, Witam wszystkich Was w ten radosny czas,
jedną ręką pomachamy, jednym oczkiem pomrugamy,
teraz sobie podskoczymy i cichutko już siedzimy.”
Zapraszam Was na ,,wycieczkę na wieś”.
1.Utrwalenie wiadomości o domach wybranych zwierząt – Załącznik nr 1 (filmik).
2.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania ,,Koniki”. Dzieciaczki , zaproście rodzica
do zabawy. Najpierw wyznaczcie miejsce w mieszkaniu, które będzie ,,stajnią”, czyli domkiem konika. Kiedy rodzic powie ,,koniki na pastwisko”- poruszajcie się na czworaka, podskakując jak koniki i kląskajcie językiem- naśladując odgłos uderzania końskich kopyt o ziemię. Na hasło- ,,koniki do stajni”- wracacie na wcześniej wyznaczone miejsce. Powtórzcie zabawę kilka razy. Po zabawie , usiądźcie i posłuchajcie ciekawego opowiadania, ale najpierw otwórzcie książkę ,,Olek i Ada na szlaku przygód” na str. 62-63 i 64-65.
3.Z wizytą na wsi- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby ,,Kaczęta, prosięta … konięta ? Załącznik nr 2
4.Rozmowa na temat opowiadania.
-kogo odwiedzili Olek i Ada?,
-gdzie mieszka ciocia?
-z czego ucieszyła się Ada?
-co widziały dzieci na wsi?
5.Jak nazywają się dzieci zwierząt żyjących na wsi?: gęsi- gąsiątko, konia- źrebiątko, kaczki- kaczątko, kury- kurczątko, barana- jagniątko, świnki- prosiątko, krowy- cielątko ? Można wykorzystać zdjęcie i pokazywać zwierzęta- Złącznik nr3 i 4 .
6.Karta pracy , cz. 4, nr 65. - Drodzy Rodzice , proszę przeczytać dziecku , co ma zrobić w kartach pracy. Załącznik nr 5.
7.Zajęcie umuzykalniające- zabawa przy piosence- ,,Dziadek fajną farmę miał”. Załącznik 6.
Dzieci poruszają się w rytmie piosenki i naśladują odgłosy zwierząt z farmy dziadka.
8.Słuchanie ciekawostek o koniach.
- konie są dziko żyjące i udomowione,
-konie potrafią spać na leżąco, jak i na stojąco ,jednak wszystkie razem nie będą się kłaść, ponieważ jeden będzie uważał, aby ostrzec inne konie przed niebezpieczeństwem,
-mogą biegać krótko po urodzeniu,
-żyją nawet 30 lat,
-to zwierzęta roślinożerne,
-mają większe oczy niż jakikolwiek ssak żyjący na ziemi,
-lubią słodkie smaki i zwykle odrzucają wszystko, co jest kwaśne lub gorzkie,
- poruszają się naturalnie za pomocą chodów: idą stępa (powoli, wysoko unosząc nogi),
kłusem (biegną na palcach, ale jeszcze nie za szybko), galopem( biegną szybko, na całych stopach),
-kucyki to małe konie, dobrze wyszkolone są dobre dla dzieci podczas nauki jazdy.
9.Dodatkowa karta pracy- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej; Znajdź 5 różnic. Załącznik nr 7.
Załącznik nr 1
GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy - NAUKA PRZEZ ZABAWĘ❗
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Załącznik nr 2
Opowiadanie Olek i Ada ,,Kaczęta, prosięta... konięta?'', czyta Monika Filipowicz.
Załącznik nr 6