Temat dnia: Na wiejskim podwórku – w kurniku - 16.04.2020
Cele :
- zachęcenie do samodzielnego opowiadania historyjki obrazkowej
- rozwijanie umiejętności liczenia oraz prawidłowego posługiwania się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni
- rozwijanie wrażliwości słuchowej
Formy aktywności dziecięcej:
-językowa , przyrodnicza, ruchowa, plastyczna, muzyczna
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Zabawę dzisiaj rozpoczniemy od zagadki, posłuchajcie: znosi jajka, i choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę? To jest… Kura mieszka w kurniku i tam właśnie znosi jajka.
- Historyjka obrazkowa – Kura i kurczęta .Popatrzcie teraz na obrazki, które opowiadają o kurce z wiejskiego podwórka – karta pracy nr 1. Jeżeli macie Państwo możliwość, to wydrukujcie obrazki, potem należy je wyciąć. Obrazki są pomieszane i wspólnie z dzieckiem trzeba ułożyć je w odpowiedniej kolejności, a potem można opowiedzieć całą przygodę kurki z podwórka . Jeżeli dziecko chce, może samo wyciąć obrazki. Jeżeli nie możecie wydrukować tej historyjki, to wystarczy, że wspólnie z dzieckiem omówicie co było najpierw, co działo się potem i jak zakończyła się przygoda kurki z podwórka. W trakcie omawiania dzieci mogą policzyć jajka, potem kurczaki i nadać im imiona.
- Taniec kurcząt – kurczątka, które wykluwają się z jajek, są bardzo szczęśliwe, że mogą zobaczyć swoją mamę i inne zwierzątka z wiejskiego podwórka. Z tej radości czasami aż tańczą. Proponuję wam teraz zabawę przy muzyce w roztańczone kurczaki. Potańczcie wspólnie razem z dziećmi z innego przedszkola J
https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw&t=19s
- Praca przestrzenna – Kwoka i kurczęta
- w dalszej części dnia Kochane Krasnoludki możecie wydrukować kartę pracy nr 2, oczywiście razem z rodzicami, potem znów trzeba wziąć nożyczki i wyciąć kurę i kurczęta. Na pewno potraficie policzyć ile jest wyciętych kurczaków. Możecie pobawić się nimi w dowolny sposób , lub posłuchajcie rodziców - Drodzy Państwo poproście dzieci, żeby np. postawiły wszystkie kurczaczki za kurą, przed kurą, obok niej, dzieci mogą postawić trzy kurczaczki przed kurą, jednego za nią itp. Jeżeli nie możecie wydrukować tej karty, to spróbujcie wspólnie z rodzicami np. narysować kurę z kurczakami i wyciąć je lub ulepić z plasteliny i bawić się w podobny sposób.
- Proponuję również udział we wspólnej rodzinnej zabawie „ Kura, kogut i kurczęta”
W tej zabawie np. mama jest kurą, tata kogutem, a dzieci to kurczęta, które wydziobują ziarenka z ziemi – stukają palcem wskazującym o podłogę. Tata kogut i mama kura spacerują po podwórku – pokoju. Umawiają się między sobą, które z nich zawoła kurczęta do siebie. Oddalają się od siebie i albo kogut albo kura zwołują dzieci zawołaniem: kukuryku ! ko, ko, ko! Kurczęta podbiegają i ustawiają się przed wołającym rodzicem.
- Można też posłuchać piosenki „ Gdacze kura ko, ko, ko”
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
Miłej zabawy J