Czwartek 16.04.2020

Temat dnia: Na wiejskim podwórku

  1. Zabawa dydaktyczna pt. „Kury na grzędzie” (załącznik)

Na obrazku są umieszczone trzy linie- grzędy, na których siedzą kury. Dziecko liczy kury na grzędach mówi rodzicowi, ile kur siedzi na dole, na górze, w środku. Może też stosować liczebniki porządkowe: na pierwszej grzędzie, na drugiej, na trzeciej. Liczy też wszystkie kury.

  1. Nauka I i II zwrotki piosenki „Wiosna na wsi”

Rodzic włącza piosenkę pt. „Wiosna na wsi” (załącznik do scenariusza) a dziecko słucha.

Piosenka pt. „Wiosna na wsi”

  1. Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.                                                                                                     -Ko, ko, jestem głodna                                                                                                                                           - woła pani kura.

Ref. Kukuryku, ko, ko, ko,                                                                                                                                 gę, gę, kwa, kwa, kwa,                                                                                                                                           mu, mu, iha- ha- ha.                                                                                                                                                   Kto nam dziś śniadanie da?   (bis)

  1. Na podwórku gęsi i małe kaczuszki                                                                                                     tup, tup przytupują,                                                                                                                                                mają puste brzuszki.

Ref. Kukuryku, … (bis)

  1. Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,                                                                                                      szur, szur sypie ziarna,                                                                                                                                     wszyscy głodni przecież.

Ref. Kukuryku, … (bis)

  1. Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła                                                                                                i pachnącą trawą                                                                                                                                         łąkę ozdobiła.

Ref. Kukuryku, … (bis)

  1. Pasą się owieczki, krowy i barany,                                                                                       jest już z nami wiosna,                                                                                                                                    świat się cieszy cały.

Ref. Kukuryku, … (bis)

Rodzic zadaje dziecku pytania:                                                                                                             - Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?                                                                                                                - Jak gospodarz sypał ziarna?                                                                                                                         - Jakie odgłosy wydają zwierzęta z piosenki?                                                                                                   - Czy melodia piosenki jest wesoła czy smutna?                                                                                         - Czy melodia piosenki jest wolna czy szybka?

Rodzic mówi stopniowo słowa I zwrotki a potem refrenu, dziecko je powtarza. Podczas kolejnego słuchania piosenki dziecko śpiewa I zwrotkę i refren.

3.Zabawa muzyczno- ruchowa „Kurki trzy”

Rodzic włącza nagranie z piosenką „Kurki trzy”. Dziecko maszeruje przy muzyce naśladując  kurę. Kiedy muzyka się kończy, rodzic wyklaskuje określony rytm a dziecko klaszcze tak samo. Przykłady:                                                                                                                                                      ••   ••   ••   ••   ••                      •   ••   •   ••   •   ••   •                         •••   •   •••   •   •••   •   •••

  1. Lepienie z plasteliny „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”

Dziecko lepi z plasteliny dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Może umieścić figurki zwierząt w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.

  1. Zabawa ruchowa „Tor przeszkód”

Rodzic z pomocą dziecka układa tor przeszkód do pokonania. Można wykorzystać krzesło, (pod którym trzeba się przeczołgać), małą poduszkę (przeskoczyć ją), dywan (położyć się na krótszym boku i turlać się w kierunku drugiego boku), pojemnik z klockami (przekroczyć), piłeczkę (z odległości 1- 1,5 m celowanie piłeczką do pojemnika lub koszyka), pluszaki kładziemy w jednej linii trochę oddalone od siebie (omijanie slalomem z jednej i drugiej strony). Po ułożeniu toru przeszkód dziecko pokonuje kolejne etapy a rodzic ocenia jakość wykonania ćwiczeń.

6.Karta pracy, cz. 4., s. 65 i 66 (5-latki)

  1. Ćwiczenie ortofoniczne „Marsz dla wiosny”

Rodzic czyta wiersz pt. „Marsz dla wiosny” B. Szelągowskiej. Zadaje dziecku pytania:           - Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?                                                                                              - W jaki sposób to robiły?                                                                                                                         Rodzic powtarza wiersz, a dziecko za rodzicem fragmenty: gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Idzie gąska po podwórku.                                                                                                                                   Za nią gąski- jak po sznurku.                                                                                                                         Idą zgodnie i gęgają,                                                                                                                                         za swą mamą powtarzają.                                                                                                                                      – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                      Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,                                                                                                                                         bo przywitać wiosnę chciała.                                                                                                                       Małe gąski też gęgały,                                                                                                                                 wiosnę także witać chciały.                                                                                                                              – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                      Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską                                                                                                                  przybiegł za ostatnią gąską.                                                                                                                      Gęgać nie potrafi wcale,                                                                                                                        za to pieje doskonale!                                                                                                                                    – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                      Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha,                                                                                                                           też muzyków chce posłuchać.                                                                                                               – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!                                                                                                                                      Kto melodię taką zna?

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych

Okno jest uchylone. Dziecko:                                                                                                                                                         - maszeruje po kole (ręce na biodrach, postawa wyprostowana, wysoko unosi kolana), zmienia kierunek marszu na klaśnięcie rodzica w dłonie,                                                                                     - po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,                                                                                                      - wykonuje skłony w przód (ręce wyciągnięte w przód, dotykają do palców stóp ),                                                                                                                          - wykonuje wymachy ramion jak przy pływaniu żabką,                                                                                   - pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą- jak przy pływaniu kraulem,                                                                                                                                   - w podskokach wykonuje pajacyki,                                                                                                                  - ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła kolanami (na zewnątrz i do wewnątrz),                                                                                                                               - kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obie strony,                                                                              - stoi w postawie wyprostowanej i zatacza głową kółka (w jedną stronę i w drugą).

Dziecko może ćwiczyć wspólnie z rodzicem.

 

 

Drodzy Rodzice – polecam dla dzieci w internecie: „Szkółka rysowania”

https://www.youtube.com/watch?v=kWPbwQEuVJQ

Jest tutaj do narysowania kot, pies (od 17 min.), koń (od 21 min.), zając (od 26 min.), kurczak (od 6,3 min.)

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.16 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 mp3 500.63 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpg 1.66 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 15 kwiecień 2020 19:19 Justyna Krzyżanowska