Czwartek 16.04.2020
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
- Zabawa dydaktyczna pt. „Kury na grzędzie” (załącznik)
Na obrazku są umieszczone trzy linie- grzędy, na których siedzą kury. Dziecko liczy kury na grzędach mówi rodzicowi, ile kur siedzi na dole, na górze, w środku. Może też stosować liczebniki porządkowe: na pierwszej grzędzie, na drugiej, na trzeciej. Liczy też wszystkie kury.
- Nauka I i II zwrotki piosenki „Wiosna na wsi”
Rodzic włącza piosenkę pt. „Wiosna na wsi” (załącznik do scenariusza) a dziecko słucha.
Piosenka pt. „Wiosna na wsi”
- Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra. -Ko, ko, jestem głodna - woła pani kura.
Ref. Kukuryku, ko, ko, ko, gę, gę, kwa, kwa, kwa, mu, mu, iha- ha- ha. Kto nam dziś śniadanie da? (bis)
- Na podwórku gęsi i małe kaczuszki tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.
Ref. Kukuryku, … (bis)
- Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie, szur, szur sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.
Ref. Kukuryku, … (bis)
- Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.
Ref. Kukuryku, … (bis)
- Pasą się owieczki, krowy i barany, jest już z nami wiosna, świat się cieszy cały.
Ref. Kukuryku, … (bis)
Rodzic zadaje dziecku pytania: - Jak gęsi i kaczuszki przytupywały? - Jak gospodarz sypał ziarna? - Jakie odgłosy wydają zwierzęta z piosenki? - Czy melodia piosenki jest wesoła czy smutna? - Czy melodia piosenki jest wolna czy szybka?
Rodzic mówi stopniowo słowa I zwrotki a potem refrenu, dziecko je powtarza. Podczas kolejnego słuchania piosenki dziecko śpiewa I zwrotkę i refren.
3.Zabawa muzyczno- ruchowa „Kurki trzy”
Rodzic włącza nagranie z piosenką „Kurki trzy”. Dziecko maszeruje przy muzyce naśladując kurę. Kiedy muzyka się kończy, rodzic wyklaskuje określony rytm a dziecko klaszcze tak samo. Przykłady: •• •• •• •• •• • •• • •• • •• • ••• • ••• • ••• • •••
- Lepienie z plasteliny „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”
Dziecko lepi z plasteliny dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Może umieścić figurki zwierząt w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.
- Zabawa ruchowa „Tor przeszkód”
Rodzic z pomocą dziecka układa tor przeszkód do pokonania. Można wykorzystać krzesło, (pod którym trzeba się przeczołgać), małą poduszkę (przeskoczyć ją), dywan (położyć się na krótszym boku i turlać się w kierunku drugiego boku), pojemnik z klockami (przekroczyć), piłeczkę (z odległości 1- 1,5 m celowanie piłeczką do pojemnika lub koszyka), pluszaki kładziemy w jednej linii trochę oddalone od siebie (omijanie slalomem z jednej i drugiej strony). Po ułożeniu toru przeszkód dziecko pokonuje kolejne etapy a rodzic ocenia jakość wykonania ćwiczeń.
6.Karta pracy, cz. 4., s. 65 i 66 (5-latki)
- Ćwiczenie ortofoniczne „Marsz dla wiosny”
Rodzic czyta wiersz pt. „Marsz dla wiosny” B. Szelągowskiej. Zadaje dziecku pytania: - Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? - W jaki sposób to robiły? Rodzic powtarza wiersz, a dziecko za rodzicem fragmenty: gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku. Za nią gąski- jak po sznurku. Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała, bo przywitać wiosnę chciała. Małe gąski też gęgały, wiosnę także witać chciały. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską. Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale! – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha, też muzyków chce posłuchać. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
- Zestaw ćwiczeń ruchowych
Okno jest uchylone. Dziecko: - maszeruje po kole (ręce na biodrach, postawa wyprostowana, wysoko unosi kolana), zmienia kierunek marszu na klaśnięcie rodzica w dłonie, - po zatrzymaniu się wykonuje przysiady, - wykonuje skłony w przód (ręce wyciągnięte w przód, dotykają do palców stóp ), - wykonuje wymachy ramion jak przy pływaniu żabką, - pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą- jak przy pływaniu kraulem, - w podskokach wykonuje pajacyki, - ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła kolanami (na zewnątrz i do wewnątrz), - kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obie strony, - stoi w postawie wyprostowanej i zatacza głową kółka (w jedną stronę i w drugą).
Dziecko może ćwiczyć wspólnie z rodzicem.
Drodzy Rodzice – polecam dla dzieci w internecie: „Szkółka rysowania”
https://www.youtube.com/watch?v=kWPbwQEuVJQ
Jest tutaj do narysowania kot, pies (od 17 min.), koń (od 21 min.), zając (od 26 min.), kurczak (od 6,3 min.)