Scenariusz sytuacji edukacyjnej dla grupy Pajacyki na dzień 16. 04. 20 ( czwartek )

 

Temat dnia: Na podwórku.

I.

1.Wiemy już, że na wiejskim podwórku wśród zwierząt panuje wiosenne ożywienie.

Te zachowania podpatrywali ludzi i przyporządkowywali do swoich zachowań.                                    Często były też przestrogami dla dzieci.

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

Nie kupuj kota w worku.

  1. Wybierzcie przysłowie i spróbujcie zilustrować je ruchem wg swojego pomysłu.
  2. Karta pracy, cz. 4, s. 9.

II.

  1. Ćwiczeni aparatu słuchu i poczucia rytmu.

Rodzice recytują zagadki, dzieci rytmicznie wykonują ustalone gesty ( całą  zagadkę ).

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.                    Dz. naprzemiennie klaszczą, uderzają o swoje kolana.

Każdy wie, że jest

kurnika mieszkanką.

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.                  W pozycji stojącej, cztery uderzenia o kolana, obrót

Pasą się na łąkach,                     i cztery klaśnięcia.

zdrowe mleko dają.

 

Nie pije, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.                 Marsz w miejscu, ruchy naśladujące pływanie.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa?

  1. Prace wykonywane na wsi. Oglądanie obrazków w książce. Karty pracy, cz. 4, s. 10.

Wiosna, to dla rolników czas różnych prac.

Na polu to: orka, bronowanie gleby a następnie siew i sadzenie roślin.

W sadzie, już w marcu właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa przeciw

szkodnikom, bielą wapnem ich pnie.

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

 

Rolnicy przez cały rok, codziennie muszą dbać o zwierzęta. Wszyscy chcemy spożywać zdrową

żywność.

Teraz kilka wiadomości z programu dla dzieci „Skąd się biorą produkty EKOLOGICZNE”.

Celem programu jest zwiększenie wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie

właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

Załącznik nr 1, 2, 3, 4.

  1. Kura i kurczęta-malowanie wodą. Po pomalowaniu wodą, pokażą się kolory.
  2. Zabawa wyrabiająca szybki refleks – Gospodarz i zwierzęta.

Dzieci, to wybrane zwierzęta – stoją dalej od gospodarza. Gospodarz, odwraca się tyłem i mówi:

Raz, dwa, trzy, gospodarz patrzy. Gdy wypowiada te słowa, dzieci idą dużymi krokami w jego

stronę. Gdy się odwróci – dzieci pozostają w bezruchu.

III.

  1. Karta pracy Litry i liczby, cz. 2, s. 69.
  2. Zaglądamy do lodówki. Załącznik nr 5. Miłego dnia!

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 2 jpeg 618.03 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpeg 920.52 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 5 jpeg 477.06 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 jpeg 712.59 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpeg 593.59 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 15 kwiecień 2020 19:28 Justyna Krzyżanowska