Temat dnia: Wypoczynek w lesie i nad wodą – 21.04.2020r.            

Cele :

  • rozwijanie wiedzy dotyczącej dbania o środowisko
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i sprawności manualnej

Formy aktywności dziecięcej:

  • przyrodnicza, językowa plastyczna, muzyczna, badawcza

Przebieg spotkania:

  1. Dzień dobry. Mam propozycję: może dzisiaj zamiast wierszem , przywitamy się naszą grupową piosenką  „My jesteśmy krasnoludki”? .Wiem , że niektórzy z was mają płytę z tą piosenką, a jeżeli ktoś nie ma , to podaję stronę, gdzie można ją znaleźć:

https://www.youtube.com/watch?v=FaYRAPZIJpY

 Przywitaliśmy się śpiewająco, to może dacie się namówić na wysłuchanie jeszcze jednej piosenki. Piosenka będzie o czystej wodzie. Posłuchajcie jak  śpiewają ją dzieci z innego przedszkola:

 https://www.youtube.com/watch?v=jm8RPfJ4D4s&t=7s.

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu - po wysłuchaniu piosenki można zadać dziecku pytanie: co robią kominy fabryk , jak myślisz, dlaczego do rzek płynie brudna woda, co to jest smog , dlaczego w rzece jest coraz mniej ryb , dlaczego tak ważne jest , żeby woda wokół nas była czysta? Dzieci mogą jeszcze raz posłuchać piosenki i powtórzyć jej refren połączony z ilustracją ruchową taką , jaką przedstawiły przedszkolaki na filmiku. Dzieci mogą również popatrzeć na kartę pracy nr 1 – i powiedzieć , dlaczego te dwie krople wody mają różne nastroje. Jeżeli możecie Państwo wydrukować obrazek , to dzieci mogą go   pokolorować.
  2. Zabawa badawcza - a może teraz chcecie się dowiedzieć, co lubi woda? – Poproście o pomoc rodziców i wspólnie poeksperymentujcie – potrzebne do doświadczenia będą: przezroczyste naczynia , oczywiście woda , olej , płyn do mycia naczyń , szampon ,  cukier , piasek , łyżeczki , naklejki z oznaczeniami substancji. Całe doświadczenie opisane jest w załączniku A 1.
  3. Rozmowa przy obrazkach – „Czysty las”. W dalszej części dnia można również zaproponować dzieciom rozmowę przy obrazkach – załącznik B 1, B 2, B 3. Na tych obrazkach dzieci wybrały się na wycieczkę do lasu poobserwować zwierzęta tam żyjące, odpocząć na kocach , pobawić się na leśnej polanie. Na początku dzieci nie widziały w lesie żadnych zwierząt , nie bawiły się i nie odpoczywały . Dlaczego ? Co postanowiły zrobić?
  4. Zabawa plastyczna – „Zwierzęta w lesie” – dzieci mogą też przyjrzeć się karcie pracy nr 2.

i powiedzieć , czy w tym lesie są śmieci , jakie zwierzęta chowają się za pniami drzew , a jakie są przed drzewami. Jeżeli możecie wydrukować tę kartę , to dziecko może teraz skończyć malowanie drzew: maluje palcem , pędzlem lub wacikiem zielone korony . Jeżeli nie możecie wydrukować tego obrazka, to dziecko może namalować lub narysować swój wymarzony czysty las , bez śmieci , ze zwierzętami. Wybór zabaw należy do was J

  1. Ponieważ jest piękna , wiosenna pogoda , a my w celach rekreacyjnych możemy już wychodzić z domów, proponuję Państwu również spacer z dziećmi do parku , do lasu , pospacerujcie nad jeziorem… J

Miłego dnia!

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. poniedziałek, 20 kwiecień 2020 18:44 Justyna Krzyżanowska