Wtorek 28.04.2020 r.

Temat dnia: Warszawa- nasza stolica

 

  1. Zabawa ruchowa – ilustrowanie czynności ruchem

Rodzic pyta dziecko, jak można spędzać wolny czas. Dziecko odpowiada, że można jeździć na rowerze, pływać łódką, pływać w jeziorze, spacerować po lesie. Dziecko demonstruje ruch, np. w leżeniu na plecach wykonuje rowerek, pływanie łódką naśladuje w siadzie skrzyżnym z rytmicznym pochylaniem tułowia i wiosłowaniem rękami, pływanie w jeziorze w leżeniu na brzuchu- wykonuje zagarnianie wody szerokimi ruchami ramion, itp.

  1. Rozmowa „Herby miast”

Rodzic wyjaśnia dziecku pojęcie „stolica”. Podaje nazwę Warszawy jako stolicy Polski. Starszym dzieciom może pokazać, gdzie na mapie leży Warszawa. Demonstruje dziecku herby różnych miast i prosi o podanie, co przedstawiają i co mogło być przyczyną, że w herbach są takie elementy.

Herby miast wojewódzkich są na:   

www.youtube.com/watch?v=DpiZN5Zyt2s

  1. Słuchanie wiersza „Legenda o Warszawskiej Syrence” Z. Dmitrocy

Rodzic czyta dziecku treść wiersza.

Piękna Syrenka,                                                                                                                                                          Co w morzu żyła,                                                                                                                                                  Raz do Warszawy                                                                                                                                       Wisłą przybyła.                                                                                                                                      Zauważyli                                                                                                                                                            Ją tam rybacy,                                                                                                                                                Gdy przeszkadzała                                                                                                                                           Im w ciężkiej pracy.

Rybacy dla niej                                                                                                                                    Życzliwi byli,                                                                                                                                        Bo się jej pięknym                                                                                                                              Śpiewem wzruszyli.                                                                                                                                  Ale zły kupiec                                                                                                                                              Złapał ją w wodzie                                                                                                                                              I potem trzymał                                                                                                                                                W ciasnej zagrodzie.                                                                                                                                 Z żalu i smutku                                                                                                                                       Zaczęła płakać,                                                                                                                                                  Na pomoc przeszedł                                                                                                                                         Jej syn rybaka.

Syrenka za to                                                                                                                                 Podziękowała                                                                                                                                                   I bronić miasta                                                                                                                            Przyobiecała.                                                                                                                                                        Od tamtej pory                                                                                                                                           I dniem, i nocą                                                                                                                                           Służy Warszawie                                                                                                                                                                                        Swoją pomocą.

Rozmowa na temat treści:

- Gdzie mieszkała Syrenka?                                                                                                                             - Co zrobił Syrence kupiec?                                                                                                                             - Kto uratował Syrenkę?                                                                                                                                 - Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

Dzieciom 5-letnim można włączyć legendę o Warsie i Sawie:

www.youtube.com/watch?v=ajv3fVKzuyo

  1. Kolorowanie herbu Warszawy

Dzieci kolorują obrazek według wzoru. Oglądają obrazek Syrenki Warszawskiej, szukają elementu, który nie pasuje do pozostałych.

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne „Wisła”

Rodzic wsypuje na tacę drobny piasek albo  kaszę mannę. Dziecko rysuje wzory fal na rzece z jednoczesnym naśladowaniem szumu wody: szszsz …

  1. Słuchanie piosenki pt. „Jestem Polakiem”, nauka refrenu

www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Dziecko słucha nagrania. Podczas ponownego słuchania wyklaskuje rytm. Powtarzają za rodzicem słowa refrenu cicho, głośno. Następnie dziecko próbuje śpiewać.

  1. Praca plastyczna „Symetryczne wzory”

Kartkę z wydrukowanym owadem należy złożyć na pół. Dzieci 3-letnie malują kropki biedronki grubą warstwą farby plakatowej na jednej połowie a 4-5-letnie plamki na skrzydłach motyla. Następnie trzeba złożyć część kartki pomalowanej z niepomalowaną i mocno docisnąć dłonią, żeby odbiły się wzory. Po wyschnięciu można pomalować czerwoną farbą biedronkę a żółtą skrzydła i pozostałe elementy motyla.

  1. Zabawa matematyczna „Ile kropek ma biedronka?”

Rodzic rysuje na kartce biedronkę. Następnie rysuje na jednej połowie kropki biedronki i prosi, żeby dziecko policzyło kropki. Potem zadaniem dziecka jest narysować na drugiej połowie biedronki tyle samo kropek. Na koniec można policzyć wszystkie kropki biedronki.

  1. Karta pracy str. 18i 19, cz.5 (5-latki)

Do obejrzenia:

„Warszawa z lotu ptaka”: www.youtube.com/watch?v=bXDLnVribPO

 

 

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.40 MB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 27 kwiecień 2020 18:46 Justyna Krzyżanowska