Scenariusz zabaw i zajęć - ,,BIEDRONKI.” – 28.04.2020r.

Danuta Lisowska

Temat tygodnia: ,,Moja miejscowość, mój region.”

Temat dnia : ,,Jesteśmy uprzejmi wobec innych.”

 

     Ponownie witamy i do zabawy zapraszamy !

1.Wprawka dramowa- ,,Zaprezentuj się przed rodziną.”

Wyznacz sobie miejsce, które będzie ,,małą sceną.” Stań na niej , ukłoń się , przedstaw (możesz coś o sobie powiedzieć- w co się lubisz bawić, jak ma na imię twoja koleżanka, co lubisz robić z rodzicami ). Potem ukłoń się i usiądź naprzeciw ,,sceny.” Może mama lub tata zrobią to samo?

2.Ćwiczenia słuchowe ,,Co słychać wokół nas?”

Proszę, abyś przez chwilę był bardzo cicho i uważnie słuchał odgłosów wokół, lub poproś rodziców, aby włączyli: ,,Odgłosy natury dla dzieci.”- Załącznik nr 1. Powiedz , co słyszysz ?

3.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki ,,Przepraszam, proszę, dziękuję.”- Załącznik nr 2.

Słowa piosenki:   

1)  Jeśli zrobisz czasem psoty,

 co dla kogoś jest kłopotem,

i ten ktoś okrutny ma żal,

przepraszam- przegoni żal w dal.

 Refren: Przepraszam, proszę, dziękuję,

              naprawdę nic nie kosztuje.

              Te słowa na ustach wciąż mięć,

               wystarczy pamiętać i chcieć.

2)Kiedy ktoś, nie musząc wcale,

pędzi w deszczu lub upale,

żeby pomoc szybko nieść Ci

to DZIĘKUJE  go dopieści.

Refren: Przepraszam……

3)Gdy czasem coś od kogoś chcesz,

choć wiesz, już dobrze, o tym wiesz.

Znowu wtrącam swe trzy grosze

nie zapomnij, powiedz PROSZĘ!

 

4.Rozmowa na podstawie tekstu piosenki:

- jakie magiczne słowa są wymieniane w piosence?

-dlaczego te słowa są magiczne?

-kiedy używamy ,,magicznych słów”?

-co to jest ,,dobre wychowanie”?

5.Nauka refrenu piosenki ,,Przepraszam, proszę, dziękuję.”

Poproszę, aby rodzic mówił słowa piosenki – po jednym wersie, a dziecko powtarza za Wami. Następnie wspólnie mówcie słowa refrenu. Kiedy dziecko opanuje je pamięciowo, proszę włączyć nagranie utworu. Podczas zwrotek dziecko słucha i kołysze się. Podczas refrenu zatrzymujecie nagranie , a dziecko śpiewa refren.

6.1.Zabawa badawcza ,,Co jest słodkie, a co słone?”

Potrzebne będą: 2 szklanki z ciepłą wodą, 2 łyżeczki, sól, cukier.

Dziecko wsypuje produkty do szklanek i miesza je łyżeczkami. Pytamy dziecko – dlaczego, ich zdaniem sól i cukier zniknęły. Dziecko próbuje powstałe produkty i określa ich smak.

6.2.Zbawa badawcza ,,Magiczna woda.” Załącznik nr 3.

7.Zabawa logopedyczna ,,Poćwicz razem ze mną”– Załącznik nr 4

8. Praca plastyczna ,,Kwiatek dla kolegi lub koleżanki z przedszkola.”

Kochane dzieci ! Na pewno macie bliską Wam osobę –  koleżankę , kolegę z  przedszkola. Bardzo Was proszę, abyście narysowały KWIATEK a rodzic podpisze, dla kogo on jest.  Pokarzcie na stronie Biedronki. Na pewno kolega lub koleżanka bardzo się ucieszy !

9.Karta pracy – Dopasuj cienie parasoli. – Załącznik nr 5

Czekamy na Wasze prace !

Załącznik nr 1

Odgłosy natury dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8&feature=share&fbclid=IwAR0xuRB6qDVyzc2SlFPdZKoNiE14DesPXqFH3Fzn5obJwxZ0x2bJjzxOKEU

Załącznik nr 2

Domisie - Przepraszam proszę dziękuję (Official Audio)

https://www.youtube.com/watch?v=RlkSS7OcA1I

 

Załącznik nr 3

Eksperyment #26 Magiczna woda (doświadczenia z wodą) doświadczenia przyrodnicze

 

https://www.youtube.com/watch?v=k9ZinnyCmV0&feature=share&fbclid=IwAR1M5Fi3i6DArs8uFlNgXPLTkBf-RzqDk5t6cD-S4SGXvX0PGXtQJ8mRFbc

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1.1 jpg 14.56 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1.2 jpg 18.85 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 4 jpg 59.65 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 5 png 103.58 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 27 kwiecień 2020 18:56 Justyna Krzyżanowska