Scenariusz zabaw i zajęć - ,,BIEDRONKI.” – 28.04.2020r.
Danuta Lisowska
Temat tygodnia: ,,Moja miejscowość, mój region.”
Temat dnia : ,,Jesteśmy uprzejmi wobec innych.”
Ponownie witamy i do zabawy zapraszamy !
1.Wprawka dramowa- ,,Zaprezentuj się przed rodziną.”
Wyznacz sobie miejsce, które będzie ,,małą sceną.” Stań na niej , ukłoń się , przedstaw (możesz coś o sobie powiedzieć- w co się lubisz bawić, jak ma na imię twoja koleżanka, co lubisz robić z rodzicami ). Potem ukłoń się i usiądź naprzeciw ,,sceny.” Może mama lub tata zrobią to samo?
2.Ćwiczenia słuchowe ,,Co słychać wokół nas?”
Proszę, abyś przez chwilę był bardzo cicho i uważnie słuchał odgłosów wokół, lub poproś rodziców, aby włączyli: ,,Odgłosy natury dla dzieci.”- Załącznik nr 1. Powiedz , co słyszysz ?
3.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki ,,Przepraszam, proszę, dziękuję.”- Załącznik nr 2.
Słowa piosenki:
1) Jeśli zrobisz czasem psoty,
co dla kogoś jest kłopotem,
i ten ktoś okrutny ma żal,
przepraszam- przegoni żal w dal.
Refren: Przepraszam, proszę, dziękuję,
naprawdę nic nie kosztuje.
Te słowa na ustach wciąż mięć,
wystarczy pamiętać i chcieć.
2)Kiedy ktoś, nie musząc wcale,
pędzi w deszczu lub upale,
żeby pomoc szybko nieść Ci
to DZIĘKUJE go dopieści.
Refren: Przepraszam……
3)Gdy czasem coś od kogoś chcesz,
choć wiesz, już dobrze, o tym wiesz.
Znowu wtrącam swe trzy grosze
nie zapomnij, powiedz PROSZĘ!
4.Rozmowa na podstawie tekstu piosenki:
- jakie magiczne słowa są wymieniane w piosence?
-dlaczego te słowa są magiczne?
-kiedy używamy ,,magicznych słów”?
-co to jest ,,dobre wychowanie”?
5.Nauka refrenu piosenki ,,Przepraszam, proszę, dziękuję.”
Poproszę, aby rodzic mówił słowa piosenki – po jednym wersie, a dziecko powtarza za Wami. Następnie wspólnie mówcie słowa refrenu. Kiedy dziecko opanuje je pamięciowo, proszę włączyć nagranie utworu. Podczas zwrotek dziecko słucha i kołysze się. Podczas refrenu zatrzymujecie nagranie , a dziecko śpiewa refren.
6.1.Zabawa badawcza ,,Co jest słodkie, a co słone?”
Potrzebne będą: 2 szklanki z ciepłą wodą, 2 łyżeczki, sól, cukier.
Dziecko wsypuje produkty do szklanek i miesza je łyżeczkami. Pytamy dziecko – dlaczego, ich zdaniem sól i cukier zniknęły. Dziecko próbuje powstałe produkty i określa ich smak.
6.2.Zbawa badawcza ,,Magiczna woda.” Załącznik nr 3.
7.Zabawa logopedyczna ,,Poćwicz razem ze mną”– Załącznik nr 4
8. Praca plastyczna ,,Kwiatek dla kolegi lub koleżanki z przedszkola.”
Kochane dzieci ! Na pewno macie bliską Wam osobę – koleżankę , kolegę z przedszkola. Bardzo Was proszę, abyście narysowały KWIATEK a rodzic podpisze, dla kogo on jest. Pokarzcie na stronie Biedronki. Na pewno kolega lub koleżanka bardzo się ucieszy !
9.Karta pracy – Dopasuj cienie parasoli. – Załącznik nr 5
Czekamy na Wasze prace !
Załącznik nr 1
Odgłosy natury dla dzieci
Załącznik nr 2
Domisie - Przepraszam proszę dziękuję (Official Audio)
https://www.youtube.com/watch?v=RlkSS7OcA1I
Załącznik nr 3
Eksperyment #26 Magiczna woda (doświadczenia z wodą) doświadczenia przyrodnicze