Scenariusz sytuacji edukacyjnych na dzień 08.05.20.

  1. „Cos słychać wokół nas?” – ćwiczenia słuchowe

Rodzic prosi, aby dziecko przez chwilę było cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeżeli ich nie ma lub są niewyraźne rodzic wtedy sam je tworzy (np.: stukanie w podłogę, pocieranie o dłonie, skrobanie o szorstką powierzchnię, darcie papieru, mlaskanie, dmuchanie, pstrykanie, mieszanie w kubku łyżeczką, potrząsanie woreczkiem z monetami, itp.)  Dziecko wtedy musi mieć zamknięte oczy. Opowiada, co słyszy.

  1. „Dobrze, czy źle?” – scenki dramowe.

Rodzic za pomocą ruchów, gestów, mimiki twarzy przedstawia scenki dotyczące różnych zachowań. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie zachowanie zostało zaprezentowane, czy jest pozytywne, czy negatywne i uzasadnia swoje zdanie. Po kilku próbach dziecko odgrywa scenkę, rodzic odgaduje.

  1. Osłuchanie z piosenką „Przepraszam, dziękuję”.

 Link: https://www.youtube.com/results?search_query=przepraszam+dzi%C4%99kuj%C4%99+%28s%C5%82.+i+muz.+b.+forma%29

  1. Rozmowa na podstawie tekstu piosenki:

- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

- Dlaczego te słowa są magiczne?

- Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?

- W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?

- Co to jest dobre wychowanie?

  1. Wypowiadanie słów refrenu z różną intonacją i nastrojem: dobre wychowanie to jest ważna sprawa, grzeczny bądź i miły, taka moja rada.
  2. Akompaniament na łyżkach do piosenki (dziecko gra na łyżkach w dowolny sposób, samo tworzy rytm)
  3. Zabawy badawcze:

- „Co jest słodkie, a co słone?”- dziecko wsypuje do jednej szklanki z ciepłą wodą trochę cukru, do drugiej trochę soli i miesza te produkty. Mówi o tym co się stało z tymi produktami. Próbuje roztwory określając ich smak

- „Powietrze jest bardzo ważne” – Rodzic stawia 2 małe świeczki na osobnych talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa jedną świeczkę dużym słoikiem, drugą świeczkę małym słoiczkiem. Dziecko obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dziecko może spróbować samo wyciągnąć wniosek. Później rodzic wyjaśnia, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. piątek, 08 maj 2020 08:45 Justyna Krzyżanowska