11.05.2020 r.
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Mieszkańcy łąki
GRUPA BIEDRONKI
Drogie biedroneczki rozpoczynamy kolejny tydzień zabaw. W tym tygodniu poznamy mieszkańców łąki. Rozpoczynamy zabawę!!!
- Ćwiczenia oddechowe „Motyle nad łąką”.
Załącznik nr 1
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy.
Załącznik nr 2
- Zestaw zabaw ruchowych.
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
- Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”.
Załącznik nr 3
- Rozmowa na podstawie opowiadania.
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
- Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
- Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
- Gdzie mieszkają myszy polne?
- O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?
- Zabawa muzyczno-ruchowa „Poruszamy się jak…”.
Rodzicu wypowiadaj nazwy zwierząt, które mieszkają na łące. Zadaniem dziecka jest naśladowanie danego zwierzęcia.
- Zabawa badawcza „Tęczowe butelki”.
Do tej zabawy potrzebne nam będą plastikowe przezroczyste butelki, lejek, farby oraz latarka. Napełnijcie butelki wodą tak, aby w każdej z nich było tyle samo wody. Zakręćcie butelki i przyłóżcie zapaloną latarkę, obserwując, jak światło przenika przez wodę. Następnie do każdej butelki nałóż inny kolor farby. Dodawajcie stopniowo niewielkie ilości farby, zakręćcie butelki i potrząśnijcie nimi obserwując, jak woda się zabarwia. Przykładajcie latarkę do butelek i obserwujcie, czy światło przenika przez wodę. Wniosek: im więcej farby dodacie, tym kolor bardziej intensywny i mniejsze przenikanie światła przez butelkę.
- Kolorowanie rysunku (karta pracy).
Załącznik nr 4
Powodzenia. Miłej zabawy!!!